Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 4731 ggr
Julliz
0

Pris på spånbal?

Vad kostar en spånbal? Hur stora brukar ni köpa och vad kostar dem?

Taci
0

Vet inte hur stor den jag köper är, men den räcker nåt halvår.. den kostar 80 kr :P

Julliz
0

OK, köper du den på granngården?

Taci
0

Nej, på en hästaffär här i stan ;P

Frida
0

Köper en säck på 300liter på Granngården för 50kr.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Julliz
0

Ok, det är på granngården jag också ska köpa, och trehundra liter lär ju räcka. Granngården har samma priser överallt va?

ciss
0

Jag har spån från stallet men ska köpa en jättebal hit hemma istället. Verkar vara så praktiskt, min kompis har så :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

köper en stor säck för 70 kr på en gård vid mig

- Mvh Emma

malinroth
0

Använder inte spån. men det varierar nog väldigt mycket i pris beroende på vart man köper, det billigaste är nog att köpa från nåt stall eller någon gård om du har det i närheten. När jag var mindre hade vi spån då fick vi hur mycket vi ville från sågverket i byn där vi hade stuga :) så sågverk är ett bra alternativ om det finns i närheten av dig, de brukar inte ha något emot att man hämtar med sig nån säck lite då och då ;)

Taci
0

#8, det som blir över på sågverk är väl sånt där riktigt "finmalet" sågspån, inte kutterspån-liknande.. ?

malinroth
0

#9 nej på de sågverk där jag vart har de haft jättefint kutter :) och "finmalet" också men det skulle jag aldrig lägga in hos djuren såklart…

felicia93
0

OJ shiit vad billigt :) måste köpa det. Har annars köpt sånt där smådjur spån deluxe eller vad det hetter.

Taci
0

#10, jaha ok, det låter ju bra .. :) Trodde de va riktigt sånt där smått, dammigt.. :)

Melvin23
0

Jag köpte på granngården häromdan, vet inte hur mycket det är men det räcker lääänge :-)
Kostade 74:-

annaforsgren
0

89kr, ungefär kostar det för mig på en djuraffär

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Prizma_o_Kristall
0

Det spånet pappa köpte på granngården kostade ca 70 kr men jag kommer inte ihår hur många liter det var i:) Men det är en stor bale iaf=)

Naaathaaa
0

Hmm.. för mig att det brukar vara rätt så dyrt… Fast beror ju på hur amn räknar. Om man har en kanin spelar det kanske inte så stor roll, då en bal räcker väldigt länge men för oss som har 15  kaniner cirka (Varierar väldigt) räcker en bal kanske en gång, det blir alltså rätt så dyrt i längden..

Men häromkring kostar det i alla fall mellan 80- 100 kr/ bal =)

Noa-Nisse
0

jag köper också från granngården… mitt kostar också 74, men det är nog olika från granngård till granngård :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

Ellenfyrkant
0

HUR MÅNGA LITER ÄR EN BAL?

Mvh Ellenfyrkant

Fridaaaa
0

#18 runt 250-300 liter har jag för mig :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Suskiv
0

79 kr betalar jag för 25 kg. Räcker två veckor.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Ellenfyrkant
0

Är 25 kg 250-300 L?

Mvh Ellenfyrkant

Suskiv
0

#21 Jag tror det.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Fridaaaa
0

#21 Ja jag hört att det är ungefär det, tänker inte på hur många liter det är, bara köper för att det är stort och bra hehe

BeccaTilda
0

Hur är det att köpa från sågverk? Kan det inte vara typ olja och sånt i det eller är inte det så farligt? :)

JessicaOlin
1

City gross för 70kr Grannlåten 80kr

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Fridaaaa
0

#25 Inte samma pris på alla citygross och finns inte på alla citygross heller :)