Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 508 ggr
Flippa
0

Slutat äta hö.

Varde morgon då jag kommer är alltid höbollen slut. Men imorse var det inte slut. Den var helt full. Då sa jag till pappa att hon inte äter höet. Då sa han: Men det är ju så varmt :S. men dom äter ju hö fast det är varmt, sa jag. Eller? 

1. Äter dom hö fast det är varmt?

2. Vad ska jag göra?

Flippa
0

Hon har alltid ätit höet förut.

Martina-b
0

jag tror inte attdet är någon fara hon är nog bara inte sugen på hö!

[Niike]
0

1. Ja det gör mina iaf. Kan vara olika från kanin till kanin.
2. Höet kanske är gammalt, dammigt eller mögligt. Eller så är hon inte sugen på hö. Lukta och känn på höet om det känns färgskt. Om det gör det är det nog inga problem, hon kanske inte är så sugen på hö.

Flippa
0

Ókej

Flippa
0

Ókej

[Quellii]
0

Mina kaniner som är ute äter inte så mycket under dagarna, varken av hö eller pelletsen dom får på morgonen, dom äter bara under kvällen/natten då det är svalt :P

Flippa
0

#6 Okej :) fast hon har alltid ätit upp allt när dagen är slut. Pelletsen är sliut vid 18:00 . Det har jag räknat ut ^^,

susanne-s
0

äter dom gräs hela dagarna behöver dom eg. inte äta ngt annat, så det är ingen fara.
som #3 skrev, kolla kvalitén på höt.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Flippa
0

#8 Hon har ju faktist ätit ganska mycket gräs dom senaste dagarna. Höet är inte gammalt eller mögligt.!

Tina-A
0

Tror inte det är något fara. Hon äter förhoppningsvis upp det idag om det inte är dåligt :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Flippa
0

#10 haha! Du hade rätt ;) När jag kom till henne så var allt hö borta xD

Ledin
0

En fråga jag har hästar hur är det å ge höensilage till kaniner? Har hör att det ska vara okey och att vissa uppfödare kör med det. Och jag ger inte kaninera något hö nu uten dom får äta på dagarna och så plockar jag in till dom på kvällen men oftast så äter dom inte upp det. Obs jag har gett dom lite i vinter det gick bra ingen blev lös i magen ds

Leoponken
0

Leo åt inte heller hö. Det var fullt i hö-"hinken" eller vad det nu heter.. Bungen kanske? I alla fall, det är säkert som ni andra säger; att hon inte var sugen på det eller att det var kanske dammigt. Kaniner kan nysa av dammigt hö, bli inte rädd på en gång! I böckerna står det att om kaninen nyser ska man kontakta en vetrienär direkt men k'nn själv om det är dammigt INNAN du kontaktar en vetrienär. Säg åt dina föräldrar före du gör det! (vi kom kanske in till ett nytt ämne nu också?)