Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 446 ggr
Chippers
0

Nästa ras

Är sugen på att skaffa antingen en Dvärgvädur eller en BJ efter min nuvarande kanin som är ca 5-7 år. Vet att Dvärgvädurar ofta är lugna och bra sällskapsdjur, BJ då? Hur brukar de vara i temperamentet? Sätt gärna in lite bilder :) Vet inte vilken av raserna jag ska välja, BJ kräver ju absolut större plats och de äter ju mer också. Men jag tycker de är jättefina!

L8sson
0

aa jag är sugen på en BJ också

Chippers
0

Okej :D

KajsaM
0

BJ:ar brukar vara lugna och snälla, även kanske lite sprattliga när man lyfter dom :) Lycka till att finna din ras!

[Eichan]
0

BJ;ar är så fiina! :)

twinnie
0

Min nästa ras kommer vara dvärgvädur :)

[Quellii]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaa, personligen tycker jag att BJ är helt underbara :) Min är hur fin som helst :D <3 <3

Chippers
0

#6 Okej, hur stor är dens bur? Kräver den mkt Motion? Äter den mycket mer än andra kaninraser (om du vet) ? Berätta gärna lite om dina erfarenheter!

huldisen
0

Har hört att Bj är lika snälla som dom är stor ^^

[Quellii]
0

#7 Självklart behöver dom mer Motion, dom är ju mycket större än en dvärgvädur ;) Hans bur är 135cm lång, 70cm bred, 90/70cm hög. Dessa mått är ju minimåtten för Jättar så jag rekomenderar större :) Dom kommer ju trots allt bli väldigt stora, jag tycker att min lilla kille är enorm redan, fast han kommer att bli nästan dubbelt så stor xD
Han äter 4dl kraftfoder om dagen, dricker ca en halv liter vatten om dagen och äter grönt och frukt på sidan av :) Fri tillgång på hö.

Sen så är ett tips? med dessa stora kaniner, att verkligen ta sig tid för fom, hantera dom mycket och vänja vid kloklippning tidigt, annars kan man få riktigt fula rivmärken :P Det har jag fått erfara xD

EllinorK
0

Min nästa ras kommer troligtvis bli en fransk vädur ;)

L8sson
0

ja jag vet ej va jag vill ha en fransk vädur eller Belgisk jätte..

Mysterious
0

min nästa ras kommer bli…en rex,bj eller Fransk vädur :)

Hatasallad
0

Skulle vilja ha en viltgul bj hona eller vit blåögd honaGlad