Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 827 ggr
KirasLilja
0

cuni complete

Tänkte se om det är några härinne som ger sina kaniner Cuni Complete? På förpackningen står 50-80 gram/dag som rekomendation, vad skulle ni säga är en lagom mängd för en dvärgvädur?

Storkebodas
0

Jag skulle inte följa de rekommendationerna, företaget bakom maten vill ju att du ska ge så mycket som möjligt så att de får sälja mer.

Cirka 1 msk tror jag vore lagom att ge, om du har ett bra och grovt hö. =)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

natha-mjau
0

Beror lite på hur mycket du aktiverar kaninen osv..
på utställningar rekomenderar dem 0,5 dl till en dvärgvädur och det tycker jag också låter bra!

Tinkelbell
0

Jag använder den till min dvv och han får ca 0,5dl om dagen :) (mäter inte exakt utan tar med handen)

Det är uppdelat så han får hälften på morgonen och hälften på kvällen :) Han är i alldeles lagom hull och magen fungerar fint med den mängden :)

Mvh Hela stora familjen <3

KirasLilja
3

Ja 0,5dl låter mer rimligt, speciellt till mindre kaniner. De ska ju inte äta sig mätta på pellets. Vägde en halv deciliter och det blev bara 20 gram

Finnsan
0

Jag har de och jag ger nog 0.75-1dl 1 gång om dagen. Min hane har ätit i 6 månader och håller en fin form med fint hull. Han äter upp allt på en gång och äter sen hö som en tok!

Mvh Sanna ❤

Utblickens kaniner
Http://utblickens.weebly.com

Quenzi
0

Ger mina det och ger 0,5 dl :)

PJUM

slarvigt
0

Jag ger min kanin det, 1 msk om dagen. Han bor inne så då behöver de ju inte riktigt lika mycket.

tussen12
0

Jag ger det, Jag ger mina 2 msk per dag på vintern, På sommaren ger jag knappt 1 halv msk.. :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story