Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 722 ggr
sländanskaniner
0

Para hona?

Jag har tre honor som ska ha kullar. Men jag är rädd för att om jag har tre kullar att jag inte får sålt alla kaninungar. Så skulle man kunna göra så att man bara tar två av honorna och den tredje får hoppa över i år men att den får paras nästa år i stället?

Blir ganska krångligt men jag menar alltså om min hona är född 2011 och har fått en kull förra året, och om hon kan få en kull nästa år då?

Eller måste hon ha en kull i år också?

Mannez
0

Nej, hade hon en kull förra året så kan hon vänta till nästa år, men absolut inte längre.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Fridaaaa
0

Jag hade inte väntat 2 år mellan kullarna.
Då hade jag hellre inte parat henne. Max 1 år mellan kullarna hade jag tagit eller då inte parat alls. :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sländanskaniner
0

#2 men hon har ju redan haft en kull så känns inte bra att bara sluta avla på henne. Men problemet är egentligen att jag inte får ha två kullar samtidigt pga om man inte får sålt de..

Fridaaaa
0

#3 Varför känns det bra? Kaninen bryr sig inte om hon får fler kullar eller inte :) Och det finns redan så många hemlösa kaniner, så är bättre att ta få kullar :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sländanskaniner
0

#4 eftersom hon fått så fina ungar förra året och hon tycker det är så kul .. :c

juliafrojd
4

#5 är de ditt syfte med kullen bör du inte ta den?

sländanskaniner
0

#6 Nej, detta är en hoppkull?

iWontBite
2

#7 Är kaninerna tävlade och uppklassade? För vad jag sett så är de inte det, och då förstår jag inte riktigt hur det är hoppkull? :/ Men om föräldrarna är tävlade och högt klassade så borde det inte heller vara så svårt att sälja dem.
Om det känns som för mycket men du verkligen vill ha den här kullen borde du kanske inte ta en av de andra två istället.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015