Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 4147 ggr
Saaara
0

Rastgårdar/hagar

Skulle vilja få lite insperation på hur era rastburar/hagar ser ut! Så lägg gärna upp bilder.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Zabbio
1

Så här ser mina uteburar ut. Bodel och resten rastgård, var del är ca 1.5x3m. Jag håller dock på att sätta tak och väggar på en del. För tillfället bor kaninerna inne i häststallet, töserna ska få stanna där men pojken + avvanda hanar ska bo i uteburarna när de är lite mer skyddade.

Baa för att - boxen där töserna ska bo. Just nu med en löstagbar mellanvägg där Kori bor så att han har lite sällskap.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Ztrawberries
0

En utav mina rasthagar! Måste dock bygga lite högre.. Hermelinen, lejonet och harkorsningen hoppar över.. *SUCK* Får väll skylla mig själv att jag började träna hoppning ;)

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

Ztrawberries
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilden kan ju vara bra också! :)

Zabbio
1

#2 Du kan också sätta et litet tak på :) Till exempel kan du använda sån där vit fiberduk man lägger över jordgubbarna. Bara spänn fast i ramen med klämmor och dra över. Skyddar mot solen lite också, och mot rovfåglar.

Ztrawberries
0

#4 Gud vad smart! Hahah, att jag inte tänkte på det.. :) Vart finns de att köpa? I de flesta trädgårdsbutiker? :)

Zabbio
0

Jula och biltema har för några tior :) finns säkert på fler ställen.

Pelzi
0

Jag har 2x5 m stor Hage åt mina samt en 150x90 och 65 hög som betes bur

http://emmaskaninselar.blogg.se/

MsSofieG
2

Min pappa ska hägna in hela sin trädgård till sin Tyska jätte sheck. Om tråden fortfaraden lever när han börjar bygga kan jag ju komma med lite bilder då :D