Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 781 ggr
valorous.kid
0

darrar! D:

hej! backy är min jättesnälla 3åriga kaninhane som jag ÄLSKAR!!!! han är trogen och inte rädd för mig, idag när jag tog in honom en stund så satte jag honom på min mage och klappade honom. men varje gång jag drog handen över ryggen och öronen så darrade han.

varför? jag hoppas att han inte är sjuk, då skulle jag dö! D:

[Tilde]
0

Om han är utekanin annars kanske han tyckte att det var för varmt? :o

valorous.kid
0

#1 ja det är han, hoppas att det bara är det ;)

[Luppa]
0

Ryser kanske? Jag har en hane som gör det när jag drar handen genom pälsen åt fel håll.
Fast har han inte gjort det förut så verkar det ju konstigt…

fsigge
0

det är för att man aldrig ska ta in utekaniner om det är vinter. De kan illomed bli för varma och dö. Däremot kan du ta in en kanin på sensommar och låta den vara inne hela vintern om du vill ha den inne

Frida

[Tilde]
2

#4 I korta stunder om man lämnar dörren/fönster öppet går ju :) Det brukar jag göra, lämnar balkongdörren öppen och sitter och gosar i några minuter. Men jag håller alltid koll om öronen känns för varma, då tar jag ut dem igen. Tungan ute

[Mi-rand-a]
0

ryser/"gäspar"/"stäcker" på sig brukar min kanin göra när han är trött eller liknande så darrar han och då är de precis som att han gäspar en innerlig gäspning eller en osträckbar sträckning, haha låter fult men ja :)

valorous.kid
0

Han var nog trött för kag strörde honom när han vilade :3 Jag vet att dom onte ska vara inne mycket nu på vintern, han vr bara inne i ca 5-10 min :p Tack allihopa för svaren! (^—^)