Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 860 ggr
qeep
0

(K) Lejonhuvad dvv

Tänkte ev. skaffa en ny kanin (unge) till våren/sommaren och tänkte börja leta efter uppfödare.

Det ska va en utekanin så måste därför vänta tills det blir lite varmare väder.

Ras: Lejonhuvad dvärgvädur ev. vanlig dvv eller någon blandning där i mellan. Men ser gärna att den har lite trubbigare ansikte, runda kinder och lite man/fluffigare päls i nacken. 
Beskrivningen liknar min förra kanin, han kom från djuräffären och vet därför inte hans bakgrund men vill gärna ha en liknande ras igen.

Kön: Hane

Färg/teckning spelar ingen roll.

Ska bara ha den som en sällskap/kel-kanin.

Jag bor i Skåne så om ni känner till någon uppfödare i södra Sverige (Skåne, Halland) som har planerade kullar så kan ni säga till eller länka hemsidor.

JessicaOlin
0

Jag har dvv och lejonhuvade dvärgvädur

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

qeep
0

#1 Jag har tittat på din hemsida. Är någon av de nyfödda ungarna lejonhuvad dvärgvädur? Hittar ingen bild på pappan.

JessicaOlin
0

Han är Japan tecknad ful/svart tjock man runt huvudet Om du kollar på kiara på hem sidan så är pappan lika dan fast mer päls och mycket runt huvudet :) Ja de tror jag att dom blir vissa är lite längre hår på just nu och kommer eventuellt bli längre :)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

qeep
0

Okej. Bor ungarna ute eller inne?

JessicaOlin
0

Inne :) Kan flyttas ut när de blir varmare :)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

tussen12
0

Jag kommer ha en kull i April, Lejonhuvade med härstamningsbevis.

Dock bor jag i blekinge:P

Men här är min hemsida:   www.LejontussKaninuppfodning.weebly.com

Kolla på ''Planerade kullar''

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Peak303
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kommer ha 2-3 kullar detta året. Mer info om dem finns på min hemsida i min signatur.

1. kommer ha en blandkull mellan en "Lejonhuvad dvärgvädur" och en holländare/vädurskorsning som ska träffas i april. Båda föräldrarna här är helt underbara i sina personligheter, mer info finns: http://kanin.ifokus.se/discussions/50672683d3b4fd06ac009a86-intresse-koll-hoppkel-kull?participating-1

2. En kull med Satinrex och rexpälsade dvärgvädurar, ungarna här kommer troligen endast säljas till kel.

3. Sen en renrasig kull med rysstecknade dvärgvädurar. Som ska tas i höst när jag stamboksfört min hona som tidigare varit ställd på 94,5 samt 93 i B-klass. Hanen är en import från danmark som tidigare varit ställd på 95. Dem kommer säljas ringmärkta med stamtavla.

Jag finns utanför Helsingborg i Skåne, men transport till ex. Malmö finns.

Bilden är på honan till kull nr. 3.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

hejsansvejsan123
0