(K) Lejonhuvad dvv
Tänkte ev. skaffa en ny kanin (unge) till våren/sommaren och tänkte börja leta efter uppfödare.
Det ska va en utekanin så måste därför vänta tills det blir lite varmare väder.
Ras: Lejonhuvad dvärgvädur ev. vanlig dvv eller någon blandning där i mellan. Men ser gärna att den har lite trubbigare ansikte, runda kinder och lite man/fluffigare päls i nacken.
Beskrivningen liknar min förra kanin, han kom från djuräffären och vet därför inte hans bakgrund men vill gärna ha en liknande ras igen.
Kön: Hane
Färg/teckning spelar ingen roll.
Ska bara ha den som en sällskap/kel-kanin.
Jag bor i Skåne så om ni känner till någon uppfödare i södra Sverige (Skåne, Halland) som har planerade kullar så kan ni säga till eller länka hemsidor.
Jag har dvv och lejonhuvade dvärgvädur
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
#1 Jag har tittat på din hemsida. Är någon av de nyfödda ungarna lejonhuvad dvärgvädur? Hittar ingen bild på pappan.
Han är Japan tecknad ful/svart tjock man runt huvudet Om du kollar på kiara på hem sidan så är pappan lika dan fast mer päls och mycket runt huvudet :) Ja de tror jag att dom blir vissa är lite längre hår på just nu och kommer eventuellt bli längre :)
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Okej. Bor ungarna ute eller inne?
Inne :) Kan flyttas ut när de blir varmare :)
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Jag kommer ha en kull i April, Lejonhuvade med härstamningsbevis.
Dock bor jag i blekinge:P
Men här är min hemsida: www.LejontussKaninuppfodning.weebly.com
Kolla på ''Planerade kullar''
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Jag kommer ha 2-3 kullar detta året. Mer info om dem finns på min hemsida i min signatur.
1. kommer ha en blandkull mellan en "Lejonhuvad dvärgvädur" och en holländare/vädurskorsning som ska träffas i april. Båda föräldrarna här är helt underbara i sina personligheter, mer info finns: http://kanin.ifokus.se/discussions/50672683d3b4fd06ac009a86-intresse-koll-hoppkel-kull?participating-1
2. En kull med Satinrex och rexpälsade dvärgvädurar, ungarna här kommer troligen endast säljas till kel.
3. Sen en renrasig kull med rysstecknade dvärgvädurar. Som ska tas i höst när jag stamboksfört min hona som tidigare varit ställd på 94,5 samt 93 i B-klass. Hanen är en import från danmark som tidigare varit ställd på 95. Dem kommer säljas ringmärkta med stamtavla.
Jag finns utanför Helsingborg i Skåne, men transport till ex. Malmö finns.
Bilden är på honan till kull nr. 3.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag har en dvärgvädur till salu
http://kanin.ifokus.se/discussions/510012a0d4ebea6a590a9a9b-s-dvargvadur?participating-1
/ hejsansvejsan123