Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 610 ggr
ciss
0

Yngsta kaninen?

Har ju funnits ett gäng trådar där man frågar efter den äldsta kaninen du har haft, och här är motsatsen. Svårt att formulera, men alltså, hur gammal blev din yngsta kanin? Alltså, den som levt kortast.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Ingen av mina kaniner har dött ännu så jag kan inte svara på den frågan :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

senna
0

Jag har änsålänge inte förlorat någon ung kanin, men det kanske händer med någon av bebisarna? usch. :(

Lotta_A
0

Ingen av mina kaniner har dött heller.

Men det måste ju vara någon dödfödd unge eller så som "vinner"

malinroth
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min ahlberg var ca6månader när hon var tvungen att avlivas pga bettfel :( Hon var verkligen en speciell kanin och det kändes som att jag hade haft henne läänge även om jag bara hade haft henne 4månader…hon sov bredvid mig på kudden och låg i sängen större delen av dan den lilla latisen..älskad och saknad :(

PuzzelsMatte
0

Puzzel har inte dött och jag hoppas att Nalle inte gör det heller på ett tag ^^ Men min kompis kanin blev bara 2 år, han dog av chock (kan man säga så?) :(

Clariiz
0

måste vart Prinsen, han blev ungefär 1,5år. :'(

lätt fluffig Madagaskar färgad dvärgvädur. så enormt gullig :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KvirrZ
0

Yngsta var väl Busan, men hon blev iaf 6 år :)

- Mvh Emma

KajsaM
0

Ingen kanin har dött här :)

annaforsgren
0

min första kanin nina blev 3 år.. hennes syster mimmi 4

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Kompiis
0

åh vilken sorglig tråd!

Keligast
0

Min kanin Kajsa blev 5-6år :'( (Fick somna in förra sommarn)

Elina.
0

Jag har haft ett par dödfödda ungar, och har dessutom avlivat ett par ungar som varit 1-2dagar. Annars så har bla en kanin dött vid en ålder av 1,5 år, en unge har dött vid ung ½ års ålder i en olycka osv.

Jojsan
0

ingen har dött här förutom 5 dödfödda ungar :(

Prizma_o_Kristall
0

Det var en tjuvparning här hemma en gång vilket resulterade i en kull där det var några dödfödda kaninungar… Det var iaf i samma kull som Skutt och Skippy. Skippy dog i vintras tyvärr, blev 5,5 år gammal. Det är väl den yngsta kaninen som dött här som ändå nått vuxen ålder. Skutt lever ännu och är nu 6 år :) Det var även en tredje kanin i kullen som blev vuxen, men hon flyttade till en av min pappas arbetskamrater och sedan fick hon flytta till någon annan efter det så jag har ingen aning om hon lever ännu eller ej.

Kramar/Carro

[Niike]
0

Kommer ihåg att jag hade en viltgul dvärgvädur, minns dock inte så mycket av henne. Kommer inte ihåg hur gammal hon blev, men jag hade inte haft henne länge alls. Hon rymde och sprang in under vedskjulet och vi kunde inte få fram henne. Sen lite senare låg hon kvar där när vi kollade igen och då tog pappa en kratta eller något och lyckades få ut henne, men då var hon död. Dog förmodligen av chock eller liknande, för hon blev rädd för något när hon rymde. Och så har vi haft ett par dödfödda ungar här också.

huldisen
0

6-7 År

L8sson
0

jag kommer inte ihåg jag va så liten men jag kommer ihåg att jag grinade floder och jag grinade i säkert en vecka varje natt för jag inte hörde när hon bet på gallret ..  jag va liten då kan jag säga ..

Chippers
0

typ 2-3 månader ..