Hur ofta?
Hur ofta är lagom att klicke-träna med sin/sina kaniner? Är 2gånger i veckan lagom?
Beror på kaninen skulle jag säga, och vad man klickertränar för trix osv :) Men oftare än 2 g¨nger/vecka går med bra.Men korta stunder :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 mina kaniner tycker de är jättekul. Är 3gr per vecka lagom då? :-) tränar ca 5-20min beroende på vilket humör dom är på osv. :-)
#2 20 min låter för länge, orkar de hålla koncentrationen uppe så länge?
#3 jag slant nog på tangenterna, tränar ca 5-10min. Kan hända att de blir uppåt en kvart men då är dom på topp-humör ;) Men hur många gr i veckan är lagom? :)
#4 Som jag skrev i #1: Beror på kaninerna och hur länge man tränar.
#5 skrev ju hur länge jag tränar ;) 3men låter 2gr i veckan bra?
Oj, jag tränar 1 ggn om dagen ca 6 dagar i veckan (med lite undantag) xD men blir ca 5-7min. Min kille är stört tokig i godis så han tränar mer än gärna ;)
Mvh Hela stora familjen <3
#6 Ja men om du läser hela: beror på kaninerna. :)
det är inget som vi kan svara på, hur många dagar/vecka som passar just dina kaniner när det kommer till klickerträning :)
#7 oj?! De lät lite mycket? ;P
#8 kan man säga på ett ungefär då?
Jag ser inga problem med att träna en kort stund varje dag, om djuret gillar träningen.
Han tycker det är kul :) När han tappar koncentrationen och går därifrån, ja men då avslutar vi. Så länge det inte finns något tvång och kaninen gillar det, då är det bara att köra på :)
Mvh Hela stora familjen <3
Ibland tränar jag 7 dagar i veckan, inga problem, han älskar det :)
Jaha, då tränar jag varje-varannan dag ;-)
som jag ser de bör man träna varje dag korta stunder och kanske 2gånger (eller fler) per dag i några minuter bara, sen ta paus i nån timme sen fortsätta så att dom ska få in de ordentligt, annars blir de nytt för dom hela tiden om man bara tränar nångång i veckan :p
#15 Ibland har jag haft pauser på flera veckor, men det går fortfarande lika bra så det tror jag faktiskt inte är nödvändigt :) Man får ändå akta sig så att kaninen inte tröttnar! Det märker man ju själv på sin egen kanin, om den inte verkar lika pepp som vanligt så kan man ju ta en paus på några dagar och sedan prova igen :)
#16 de beror också på kanin, tränade min kanin på att komma och han lyssnade till de hur bra som helst men slutade göra de nån vecka och då var de nästan så att jag fick börja om från början men om man vill att kaninen ska kunna de utan att behöva tänka till för mycket anser jag att man kan göra så som jag skrev tidigare :)
#17 Ja, vill i så fall bara förtydliga ytterligare för ts: Kaniner fungerar uppenbarligen olika och du känner din kanin bäst. Testa dig fram och se hur den reagerar och vad den verkar vilja :)
Just nu går de jättebra, båda kaninerna lär sig riktigt fort, måste bara lära in de 100% sen är de dags för nästa :-)