Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 280 ggr
Nicolina
0

Hur ofta?

Har precis varit ute och hoppat med Buffis vilket han tyckte var skoj! Har innan hoppat ett hinder åt gången men nu har vi ökat på och idag var det tre hinder på raken som han så glatt skuttade över! Har ännu väldigt låga hinder, kanske 1-2 dm höga! Kommer ju att öka succsesivt så att han hinner få upp lite teknik och fortfarande tycker att det är kul!

Men till frågan! Hur ofta kan jag hoppa med honom?? Är 2-3 gånger/v lagom? Oftare eller mer sällan?

myriis
0

Jag tycker du i början kan hoppa med honom var tredjedag ungefär, tills han lärt sig "ordentligt" :)
Sen kan du börja träna honom ca en gång i veckan, det räcker :)

Nicolina
0

#1 Tack, det var ju ungefär så jag tänkte också! Skönt att veta att man tänker rätt, är ju helt ny när det gäller Kaninhoppning!

KvirrZ
0

Ska Buffen bli hoppare :D
Han kan vifta med öronen och flycka över kanske ;)

- Mvh Emma

Nicolina
0

#3 Javisst! Det blir ingen tävligshoppare av honom men "lek-hoppning" ska vi pyssla lite med! Har ju alltid önskat mig en hund att köra agililty med men den önskan lär ju inte slå in tyvärr!

Självklart viftar han på öronen och flyyyyger över hindret! Nada problemas = )

Och hur går träningen med Isaac då? Blir han någon hoppkanin kanske…?

KvirrZ
0

#4 senare kanske, han är ju fortfarande för ung att tränas, 1 månad kvar innan han får börja :)
Men han skuttar ju upp på huset och över saker riktigt duktigt när han skuttar på golvet :)

- Mvh Emma

Nicolina
0

#5 Jamen då får du också börja träna honom när han är tillräckligt gammal! Vi kan ju träna ihop sen = )

KvirrZ
0

#6 Japp :D

- Mvh Emma

Ellen95
0

Jag brukar typ hoppa med mina kaniner två gånger i veckan eller en gång.

ciss
0

1-2 gånger i veckan, alltså ungefär var tredje dag blir bra som de andra har sagt :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se