Trött efter kastrering?
Bara en fråga, efter en hankanin blivit kastrerad, hur länge brukar de vara lite extra sega och "griniga"?
Min hane blev kastrerad igår så han har ju inte riktigt återhämtat sig. Men han är lite grinig och vill inte ens ta godisarna som han älskar :/
Hur länge brukar de vara sådär`?
Mvh Hela stora familjen <3
Äter han och dricker någonting? Det är väldigt viktigt att kaninens mage hela tiden är igång, så om han inte har ätit eller druckit någonting sedan igår finns det enligt mig bara två alternativ; ring veterinär och/eller köp hem oxbow critical care.
Efter kastrering var min hane seg och trött i över ett dygn, så jag köpte critical care och tvångsmatade honom. Han fick inte i sig speciellt mycket, men tillräckligt för att få tillbaka lite energi och kunna äta och dricka igen.
Min ena hane var trött i ett par timmar efter han kom hem och den andra var helt opåverkad.
Din kanin borde ha återhämtat sig nu tycker jag. Äter han någonting? Bajsar han?
Jag fick i han lite morot nu och han har ätit sin pellets nu på morgonen också. Men han kom ur sin bur runt kl 08.30 och tror inte han vart inne och druckit sen dess dock.
#3 Om han har ätit morot och pellets så skulle jag inte vara speciellt orolig. Då är han på bättringsvägen. Kolla så att han får i sig lite vatten också och bajsar. :-)
Ja förhoppnigsvis :) Han har ju i alla fall skuttat ur buren också så det borde väl vara ett bra tecken ^^