Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 482 ggr
[Tilde]
2

Jag blir så glad...

… när min sambo, som var emot kaniner frånförsta början, blir uppspelt och vill planera kaninavel med mig! Skrattande

Vi planerade en flerfacksbur som vi (han) ska bygga i år (förmodligen 120x80 med 55-60cm i höjd), färg och ras på kaninerna vi vill föda upp, samt såklart hur många vi ska ha. :)

Han börjar dessutom bli tveksam över om Willow verkligen ska kastreras, då han egentligen vill fortsätta använda honom i Avel eftersom ungarna blir så söta och säljer så bra. Tungan ute Det får vi dock se!

ninor
0

Vad kul att han börjar bli så pass intresserad! :-)
Önskar jag också kunde sätta igång med kaninavel på "riktigt" men så som jag bor nu är det tyvärr inte möjligt. Avis på er… Tungan ute

Zabbio
0

så roligt! GIöm inte att kolla de nya måttbestämmelserna' Kan vara 80cm i höjd.Beror på kaninstorlek :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Tilde]
0

#1 Ja det är jättekul Skrattande Vi planerar ju att flytta, för som vi bor nu har vi inte plats för en flerfackare. Det känns dock som om vi kommer att kunna flytta snart, i vår kanske. :)

#2 Vi har endast dvärgkaniner :) Vad blir minsta höjd på deras burar? Bor inte i Sverige, men bra att veta!

iWontBite
0

Ahh det finns inget roligare än när någon nära tar och blir intresserad av en sak man själv brinner för Skrattande

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

[Tilde]
0

#4 Precis! Skrattande Blir extra glad för han inte ens ville ha kaniner från början. Jag fick nästan tvinga honom att låta mig behålla Charlie (vi räddade henne från att bli ormfoder och skulle egentligen sälja vidare henne som kelkanin)… Nu gillar han kaninerna och är riktigt intresserad av Avel och burbygge. ^^