Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 839 ggr
[mansolsson57]
0

Hur mycketh

Hur mycket ger ni era kaniner

[Luppa]
2

Av? Oskyldig

[mansolsson57]
0

Pellets

tesushie
0

1 till en halv dl om dagen var

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

KaterinaPetrova
0

1,5 msk /dag

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

MsSofieG
0

0,75 dl ^^

ninor
0

Har ett kaffemått jag mäter upp det med… Två skopor på morgonen, och två skopor på kvällen. Detta delar 2 kaniner på.

[RC1393]
0

Elsa+ Mimmi: 0,75dl (dvv och dvv/hermelin)

Ike: Lite mer än 0,5dl (dvv)

Tiger: 2dl (tysk jättescheck)

Suskiv
0

Ludde 2 dl Rabbfor (mager kanin på gödning)

Yoda 0,5 dl Rabbfor, 0,5 dl Supreme Selective (känns lite mager hon med)

Dior 0,5 dl Supreme Selective (tjock)

Ture 0,5 dl Supreme Selective (perfekt hull, har varit tjock)

Sharlin, Drulle, Solaris 1 dl Supreme Selective (växande kaniner som känns lite små för sin ålder, dock i bra hull)

Jag fick mask i kaningården och en del kaniner hann falla ur lite för mycket, innan det upptäcktes. Misstänker även att höet kanske inte är det bästa (har ingen analys på det).

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Peak303
0

Mina dvärgvädurar samt dvärgblaningar får 0,5-1 dl om dagen och min holländar/vädurskorsning får ca 1dl om dagen.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

juliafrojd
0

Mina (dvv) får 0,5dl pellets av Stampe-pellets.

Fridaaaa
0

Dvärgkaninerna = 0,5-0,7dl beroende på årstid
Jättekaninen = 3 dl

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bustjejen
0

# Jösses, äter en belgisk jätte 3 dl pellets om dagen?!

Är lite sugen på att skaffa en sådan i framtiden, men då får man nog börja med ett billigare foder än Oxbow ;-).

Fridaaaa
1

#12 Han har svårt att hålla hullet,därför behöver han det :)
Han äter inte så mycket hö som han ska (hjälper inte att ta bort pelletsen, han äter inte mer hö för det) :) Han är snart 5 år gammal, så börjar bli till åren också :)

[RC1393]
1

#12 Har en jättescheck, 8kg, han äter 2dl :) Men det är lite olika hur mycket de behöver :)

[Luppa]
0

Mina Lejonhuvade kaniner får 0.25-0.5 dl. Vissa ungdjur får något mer.

Liten rex 0.5 dl (vuxna honor)

Tan 0.5 dl (liten hane som äter för lite hö, vill inte ge för mkt pellets eftersom hans mage har strulat) Börjar han äta ordenligt med hö så ökar jag pelletsen.

Tysk jättescheck 1.5 dl

Mina kaniner äter mycket hö av god kvalitet (analyserat med höga värden).

Wilma_00
1

Jag ger min kanin 1 eller en halv dc pellets och så ger jag henne hö. Och ibland en en morot eller gruka :)

tesushie
1

är det normalt att kaninerna äter upp all halm men knappt rör höet ?

fossingen
0

4 msk per kanin dag. Honan som jag fått ner i vikt som ska ner mer i vikt får Selective Mature. Andra honan som är superslank får Cuni Complete. Hanen får Selective Rabbit.

Suskiv
0

#17 De kanske inte gillar höet. När jag fick hem väldigt fint mjukt hö så åt mina kaniner mycket halm. De föredrar helt klart grovt hö.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Fridaaaa
0

#17 Normalt och normalt, höet är ju viktigare.
Så jag hade inte haft halm till den om den inte äter höet som den ska.
Aldrig varit med om det :)

CaptainBunchie
0

Min lejon/hermelinkorsning får fri tillgång på pellets, han har svårt med hullet.
Vår dvärghare får i princip också fri tillgång, men han föredrar helt klart hö.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

tussen12
0

Mina får 2 matskedar per dag ;)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Mannez
0

Bella + 5 bebisar får just nu 1 dl, bebisarna har inte börjat äta av maten än, så kommer öka i takt med att de växer.

Karamell och Vilda får ½ dl.

Neo får lite mer än en ½ dl.

Mina kaniner får det svenska fodret kanin och marsvinspellets djur och natur, fast för honor med kull blandar jag ihop det med cuni pro och cuni complete.

Självklart får de fri tillgång till hö och de äter ju mest hö och ibland bjuder jag även på grönsaker, frukter, knäckebröd och gräs (gräs under sommartid då).

Hälsningar Amanda och kaninerna

NaDa...
0

Lisen och Elvis (Dvärgvädurar)  får 3 msk rabbit royal och 1 msk selective just nu. (Hittade fodret på rea så lär bara ha det tillfälligt)
Sommartid får de runt 1 msk högst.

Mando (dvärgvädur) Får samma som Lisen och Elvis men får ibland inget foder alls vår/sommar/sensommar då han brukar få i sig för mycket protein, även fast RR har för låga proteinvärden.

Carmen (Dvärgvädur rex i större model) får nu 6 msk rabbit royal och 1 msk selective, hon är en växande aktiv unge så hon får lite extra.

Coco (Holländare) Får 1 dl Rabbit royal och 1-2 msk selective varje dag, beroende på väder. Han är också en mycket aktiv kanin och har just nu ett bra hull.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[Djurlinnea]
0

Mina dvärgvädurar får 2msk (honor), 0,5dl (hanar) och 0,75dl-1dl (växande ungdjur upp till 4månader). Min Sachsengold får 1dl och min kelis (teddyvädur) får 2 msk.

Sen så har jag en pelletsfri dag i veckan, för att öka "suget" efter hö.

Linda1977
0

Nasse - Belgisk hare äter 3 dl/dag. Svenska foders pellets. Fri tillgång på hö samt gnagpinnar.

tesushie
0

#19 prövat det med men nej ena kaninen äter upp lite den andra äter upp allt -_-

#20 ena kaninen äter bara lite halm men den andra all halm önskar jag kunde ta bort det men eftersom det är så kallt och de använder halmen så det blir varmare i boet så kan jag inte ta bort det heller.

[zippo92]
0

Pulver (Gotlandskanin) 1 dl

Lucas (Belgisk jätte) 3-4 dl