(sökes) Hane för parning
Jag planerar att låta min kaninflicka få en kull i vår och letar därför efter en lämplig hane. Jag letar efter en dvärgvädur i första hand, men det viktigaste är att hanen har ett trevligt temperament då inriktningen är kel och ev hoppning.
Fanny, som honan heter, är en svart dvärgvädur född i april i år, så det här blir hennes första kull. Hon är hopptränad och visar talang för det men jag har inte hunnit starta henne än. Fannys starkaste sida är att hon är väldigt kelen och social samtidigt som hon är en nyfiken upptäckare som vill utforska allt runt omkring henne.
Fanny har stamtavla men jag kommer tyvärr inte kunna skriva stamtavla till ungarna, därför är inriktningen på kullen kel och hoppning.
Av praktiska skäl är det bäst om hanen finns i närheten av Borås, Västra Götaland.
Oho för att satsa det sista på mirakel!
Jag har två hanar till Avel! :) en japantecknad hoppkanin och en viltgul ddv! :) Hör av dig på PM om du vill veta mer!! ;)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Vi har 3 DVV hanar till salu. Ingen stamtavla på dem.Du får gärna gå in på våra hemsida och kolla "Till Salu" vuxna och ungdjur.
Hjärtliga Hälsningar Mariëlle och Janine Bos
www.nossanskaningard.weebly.com
#3 Jag har inte planerat att köpa, utan låna en hane. Men tack ändå :)
Oho för att satsa det sista på mirakel!
Jag har en hane eller 3 men ena hanen är blå och väldigt godig och nyfiken har stamtavla (sevens chapion är han) han heter Malte, tyvärr bor jag i Uppsala. Dom andra 2 är oxå dvärgvädurar i färgerna viltgul och chinchilla mantlad. Http://arentunaskaniner.weebly.com Med vänlig hälsning, Bea
Mvh
Beatrice Bergman