Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 671 ggr
Sara1214
0

för kallt!?

Jag är lite orolig för min kanin. Vi har haft honom ute hela vintern… Nu är det försent för att ta in honom. Men tror ni att han fryser/blir kall? Vi har den på ett vindskyddat område och med mycket halm samt en filt över på nätterna.. Men nu har det börjat blivit höga minusgrader. Kanske 10? och min fråga är nu om han fryser? eller om han tycker det är för kallt!? jag är jätte rädd att han ska dö pga kylan.. Men han har ju klarat hela vintern. Så jag vet inte..

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Fridaaaa
2

Nej det är ingen fara :)
Jag hade mina kaniner ute när det var -25 grader för 2 vintrar sedan, inga problem. Kaniner tål kyla bättre än värme.
Och har man vindskyddat och mycket halm så går det bra :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sara1214
0

#1 åhh.. vad tur. haha.. var lite orolig för honom ;) Tack så mycket!

[RC1393]
0

Mina kaniner klara sig fint och här brukar det hålla sig runt -20-30 några veckor per vinter, lyckoost som kan kalla -10 kallt! Här är det rena tropiska semestern^^

[Luppa]
6

Om vi säger så här… Det är många här uppe i norrbotten som har utekanin, och det kan bli närmare -40 ibland även om det är sällsynt.

Sara1214
0

Oj! Haha.. Ja då går det nog bra. Det har stigit till 16 nu tror jag:/ men vad bra att det funkar då!:)

Frosstis
0

Haha ja, hur tror du kaninerna i norrbotten klarar sig ute? Cool Vinterpäls+halm :D

Sara1214
0

#6 haha ja!:)

[Mi-rand-a]
0

kaniner klarar kyla bättre än värme så minus 10 låter varmt för mig, här var de 31- om inte mer runt jul så :)

Sara1214
0

#8 Ahh,då var det inte så kallt ändå :) men när jag gick ut så var det iskallt:/ haha.. Uch.. Det låter kallt..

[Mi-rand-a]
0

#9 alltid kallare för hos än för kaniner, de har tjock päls som värmer :)  är här idag -9 och tycker de är varmt men brukar oftast vara -15 till -20 så kanske inte så konstigt :)

Sara1214
0

#10 nej…då blir det ju typ varmt.. Här där jag bor är det ca 13 nu.

[Nalle-]
0

Kyla brukar sällan vara något problem för kaniner, så länge de fått vara ute sedan hösten :) Var -29 hos oss i förrgår, ingen fara alls.

[kiiiwiii]
0

Min kropp tål inte kyla överhuvudtaget! Här är det nu -16 och jag håller på att avlida :P skulle aldrig klara bo högre upp i Sverige där det är kallare!!

Sara1214
0

#12 ja han har fått vart ute sen i sommras och hela året. Så det är nog inga problem då :)

#13 Nej! jag håller med..Haha:)