Sjuk jävel... LÄS!!!
Ni som bor runt Linköping, SPRID detta. Någona sjuk jävel (eller flera) stjäl kaniner i Ljungsbro. Kaninerna dödas. En kanin hittades halshuggen i en sandlåda på en förskola och en annan har det hittats "rester" efter. Minst ytterligare fyra kaniner är försvunna, som jag vet om. Kaniner har tagits ur sina burar i villaträdgårdar både dagtid och nattetid.
I alla fall ett par av dessa händelser är polisanmälda. RING polisen om ni sett något eller vet något och varna andra. Lås på buren hjälper inte! Och om någon bor i Ljungsbro eller i närheten så måste det komma upp lappar i t ex affärerna!
Tyvärr är detta bekräftade uppgifter som jag i ett par fall fått direkt från ägarna.
:(
Nej usch!
Sicka idioter! (ursäkta ordvalet) sådan blir man bara så arg och ledsen på!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Att det finns sånna puckon :(
Får ont i magen när ja läser om sådana här saker.. Låter som en eller flera väldigt sjuka människor som gör sånt här! Stackars djur och ägare som blivit drabbade av detta..
Nu ringde hon vars kanin blev tagen inatt. Det verkar som im det är märken av tänder på buren, så kanske är det, åtminstone i det fallet, ett djur som är skyldigt. Det är ju bra i så fall, men jag är tyvärr tveksam… Men hoppas det är en räv eller liknande!
Hemskt! :(
Har tänkt själv på att sätta lås på buren, även fast det säkert inte räcker och bara hindrar från en del stölder, men känns säkrare än att inte ha.
Men man skulle inte behöva va orolig överhuvutaget!
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
Det är sjukt att man inte har mer vett i skallen än att gå på oskyldiga djur.
Tycker det låter konstigt att ett annat djur öppnat buren.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Jag bor i Motala, (5mil från linköåing) och jag blev av med 2 kaniner sommaren 2010. Min kusins kaniner blev också tagna, + flera i Motala.
Kanske är samma som är i linköping med..
hemskt!!
_Kram Evelina
_
Inte för att förvärra saken men om det är männskor som då verkar vara mycket störda, som tex har en hund dom tränat. Att dom tex skrämmer kaninen innan eller nått. Syftade på det där med bitmärken på buren.
Fy att inte människor har mera vett i huvudet?! Stakars kaniner.
< you gotta hold on, no matter what they say.>
<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>
Ja usch usch usch vilka idioter!!!!!!!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Någon form av alarm/övervakning borde ju gå att fixa enkelt. Borde inte vara jättedyrt heller. På så sätt får man reda på vad det är som händer, samt har en chans att hitta förövaren.
OMG! vad taskigt!
som tur bor jag inte där *pust*
J*vla idioter…
Har faktiskt inget mera att säga.. Kan bara inte fatta hur vissa människor tänker. >:(
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Att man aldrig ska få ha sina djur ifred! Jag blir så arg på sånt här!!
TV4 ringde mig i eftermiddags och var på gång att kolla upp saken närmare och kanske göra ett reportage. Trevligt att någon bryr sig i alla fall!
#16 super bra ju! hoppas också att dom får fast idoten/idoterna!
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
#16: BRA!!!
Hoppas det tar stopp snart.. Vet hur det känns.. Min ena kanin hittades utan huve, den andra var spårlöst borta..
_Kram Evelina
_
Tycker alla ni i de drabbade området ska vara uppmärksamma på vilka som stryker runt era gårdar o tomter o som ser misstänkta ut. Är de människor som gjort de här måste dom ju ha rekat.. Menar kaniner finns ju inte i varje hushåll..
Vi har haft kaninstölder i närheten av oss också. J-vligt obehagligt.
Välkommen till min kaninblogg Kaninfamiljen.com
Jag var rädd att dem hade tagit mina kaniner när grannen hade stöld. Svärmor ringde och sa att vi skulle kolla allting ute så allting var kvar, eftersom dem hade varit hos grannen längst bort (vi är inte många på våran väg) och stulit röjsågar mm. Snacka om att jag for ut. Som tur var hade dem inte rört kaninerna.
Ska försöka sätta dit ett hånglås på något vis.
Idag har tidningen hört av sig också. De ska både skriva om det och ha med det på TV. De ville intervjua mig, men det ville inte jag. Inte på TV i alla fall!
Usch , vad sjukt om det nu är människor som gör det här !
Tassar här , vill veta hur det går!
Samma sak hände här för något år sedan, ett gäng ungdomar stal kaniner, högg huvudet av dem och la dem i sandlådor osv. Även halshuggna kattungar hittades i en plastpåse i samma veva… så hemskt….
Då fick de alltså tag i förrövarna om jag förstår dig rätt?
Man har kommit fram till att de som skadar/dödar djur påfallande ofta går över till att göra motsvarande med människor, så det bör verkligen läggas resurser på att reda ut sånt här tycker jag.
#25 Ja, på ett ungefär i vilket fall. Jag tror inte att de fick tag i precisa personer, utan mer hela "gänget". Blev lite rykten om att de skulle få psykisk hjälp men inget mer. Tror inte att något hände alls…
Jag vågar inte riktigt gå ut med Bambi själv,för är det några vuxna där ute och vill ta Bambi så kan jag inte stoppa de (för starka)
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Usch vad hemskt! Då blir man ju glad att man bor lite såhär avskilt där ingen kommer förbi.
#28 Du säger inte det! Jag tänkte så med, bor med jätteavskilt men dem var och stal hos grannen. Så man ska aldrig säga aldrig….
#29 Nej precis , det finns sjuka människor överallt…tyvärr…
Här är artikeln i dagens tidning http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5876709
Hoppas att dom läggar av. Dom har drivit detta för långt nu. Det är så sjukt själviskt, elakt och hemskt. Bra att det uppmärksammas tycker jag.
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Jag tror dem som gör det, gör för att det är "coolt" helt enkelt eller någon psykisk rubbning… :/
#33 Coolt är det då inte. :c
#34 Nej men många som är gäng osv tycker det tyvärr av någon anledning
Jag trodde själv inte att något liknande skulle hända i Skåne. Var dessutom bara något mil ifrån mig! De dränkte 8 st bebisar. Tryckte ner hö eller gräs i munnen och sen trycke de under vattnet i en hink med vatten.
Tycker det händer mycket sådant runt stockholm. Eller ja, inte mycket men när det väl händer. Detta och sen förra eller förr förra året så var det ju 4 killar som gav en kamphund en kanin som den dödade och sen satte de eld på en anna kanin. Detta hände också runt Stockholm. Tragiskt! Borde vara livstids fängelse eller avrättning. Ge sig på oskyldiga djur sådär! Dessutom ingen som kan försvara sig.. Hundar och hästar kan ju försvara sig om det skulle vara så. De är stora nog att göra det om de nu inte är fastbundna och så. Jag hade då inte vågat gå emot en schäfer som reser ragg och visar tänderna. Hästar är också bra på att använda tänderna och benen. Man behöver inte ens göra något mot de för att de ska använda de.
Mvh Emma
Tror också som du. Som mitt exempel på de 4 killarna. Tror de gjorde det för att det var ''coolt'' att se att djur lida till döds och höra det skrika av smärta när den eldas upp och när hunden sliter den i stycken och leker med den som en liten vante.
Mvh Emma
Hundar och hästar kan inte alls försvara sig, Det ser de allt till, de som ger sig på dem… Våra husdjur har fått lära sig att lita på människor och gör det också. När de inser att det var fel i det här fallet är de redan oskadliggjorda på ett eller annat sätt. Sånt här är aldrig en "ärlig kamp".
#37 Ja jag tror det med.
Det var som ett "gäng" vi hade där jag är uppväxt. Dem stenade ihjäl igelkott osv :/
Som #38 skrev litar ju väldigt många kaniner på människor just för att dom fått så mycket kärlek… Hur ska dom veta att just dom här människorna är elaka? :c
#38 Men varför används de då av polis förutom när de nu ska lukta sig till det som människor inte kan lukta sig till eller hitta. Visst, de använder ju inte de i första hand för att de ska försvara. Sen kanske de försvarar polisen iof, inte vet jag.
Man kan ju lära hundarna att försvara ägaren men vet man inte hur man gör så kan det bli väldigt fel. Tex som den hunden som höll på att döda en flicka och sen när ägaren sa till så attackerade den henne också. Det slog slint i huvudet.
Men är de väldigt rädda så kanske de inte försvarar sig utan bara lyder den som misshandlar och låter den få slå och sparka den.
Människor är för grymma. Kan man ju se inom viss Avel också. Fast det är en annan femma. Man borde få göra något sorts test eller något sådant innan man skaffar djur så att det inte blir så fel.
Sen kan det iofs vara som detta du skapar om, att andra tar andras kaniner och dödar de på smärtsamma sätt.
Mvh Emma
#40 Kaniner är smartare än så. De känner hur människan är. Men de ger upp för de vet att det är inte lönt att göra emot de för då blir det bara ännu värre. En som ska döda en kanin lär ju knappast gå fram och öppna buren lite tyst, ta upp kaninen lugnt och pussa på den, stänga buren sen igen lika lugnt och vara lika snäll under hela tiden som de dödar den. Tror de är hårdhänta och tar inte det så lugnt med buren.
Kaniner är smartare än man tror. De förstår mer än vad man kan tro och känner av vårat kroppsspråk. Det ser man ju bara på när man är lite nere. Då kommer de fram och vill kela och gör en glad.
Mvh Emma
#42 Jag håller med i allt du säger men här där jag bor fanns det ett gäng som tog kaniner ur sina burar så tyst det bara gick. Dom gjorde det väll tyst för att inte vecka någon uppmärksamhet (bodde i el liten by där alla vet allt om alla) och tog sedan med sig kaninerna, ja gud vet vart. Dom till och med stände buren eftersig…
Som tur är var detta före min tid som kanin ägare.
#43 Jo, visst kan det vara så men är det någon som vill kaninen illa så tror jag inte de bryr sig så mycket om hur kaninen mår, bara de inte blir upptäckta. Tror inte de smäller igen buren men de kan ju inte ta hur lång tid som helst på sig heller för att förr eller senare kommer någon. Dessutom hade ingen kunnat sno någon utav mina ;) Pappa vaknar av att någon smyger i trädgården och om vi skulle vara inne under dagen så kommer våra grannar kolla ifall någon ser ut att vara misstänksam ut. De gilar nästan kaninerna mer än vad vi gör :P Så det finns alltid koll på de små. Sen om det skulle gå på den så hörs det för man kan inte ens öppna de ljudlöst. Det hörs mista lilla man rör de.
Mvh Emma
Jag förstår verkligen inte hur man kan göra illa någon levande varelse på det där sättet! Det är så fegt och äckligt!
Fattar dom inte att det inte är bara kaninen som få lida utan också kaninens ägare! Så idiotiskt så det inte är sant!
(tänker sätta punkt här för annars så kommer jag gå över styr)
#44 Så bra. Man vill ju inte att det ska hända dom små liven något. :)
#41 De hundarna som används av polisen är tränade och testade till att klara av olika uppgifter.
Min hund skulle inte försvara sig utan han skulle bara fösöka fly.. så man kan inte säga att hundar eller hästar kan förvara sig för i många fall skulle de inte heller kunna det..
#46 Nej verkligen inte =) Sen har jag lås på kaninhuset och även om man skulle slå in rutan så kan man inte vrida om låset för man kan inte öppna dörren inifrån. Pappa låset inne mig där en gång och jag fick panik för hur mycket jag än vred på låset så låstes dörren inte upp.
Tror inte man hoppar inom en ruta på 40x40cm med vasst glas och skär upp sin mage för att sno kaninerna.
Mvh Emma
#47 Uttryckte mig fel. Skulle de kunna försvara sig så har de iaf storleken till det. Om nu en hund försvarar sig och reser ragg och visar tänderna, tror du att någon skulle vara så dum nog och gå emot den och sparka den och försöka knivhugga den? Jag tror inte det. Jag skulle iaf inte vågat det.
När jag var liten så satt jag helt normalt på en stol och min fasters hund bara gick upp och högg mig.
Jag tror ingen skulle vara rädd för en kanin som skulle attackera en. Man blir ju själv inte rädd som ägare om kaninen skulle ta ett nyp utan man tränar ju bort det. Förstår du vad jag menar? Även om en kanin skulle lära sig att försvara sig så tror jag knappast att den som tar kanien bli det minsta rädd. Skulle däremot hunden göra det eller hästarna så är det skillnad. Det är stora djur och hundar kan ta död på en människa om de vill det. Har stått någon gång i tidningen och varit ute på TV att de varit nära att dö om de inte fick hjälp.
Dessutom finns det många hundrädda människor även om man inte tror det. Mamma är hundrädd tex. Hon skulle få panik om någon visar upp en chihuahua för de. Man blir ju inte rädd för något om det nu inte skulle vara så att denna har skadat någon annan. Man får ju inte en rädsla bara sådär. Vi kan läsa nästan dagligen i tidningen att folk har blivit huggen av hundar. Iaf en gång i veckan. Ingen förstår hur hon kan vara rädd för hundar men hon ska alltid försvara sig inför folk som är rädda för spindlar och ormar och vi har aldrig läst att någon blivit ihjälbiten av en spindel eller utav en hund. Man ska kunna vara rädd för vad som helst utan att behöva försvara sig.
Mvh Emma
#49 Okej nu förstår jag vad du menar :)
Jag respekterar att folk är rädda, båda mina bröder och min mamma är hundrädda så jag vet :)
#50 Så bra =)
Ingen runt om henne har det. Min syster har också blivit biten. Hon låg i vagnen och en hund bara hoppa upp och bet henne. Pappa blev när han skulle låsa sin cykel och fick åka in och sys.
Beror nog på ägaren och hur de blir uppfostrade. Jag tror absolut inte att alla hundar hugger men får man inga regler utan får göra som man vill så blir det nog lätt så. Mammas jobbarkompis hade med hennes Jack Russel med sig och han skulle inte ens våga skälla medan hon jobbade. Han låg och sov eller lekte i sin korg medan hon jobbade. Pli är bara förnamnet på den hunden.
Tror alla djur måste ha regler för att de ska må bra =) Sen behöver man ju inte överdriva.
Mvh Emma

Får sprida detta vidare på bloggar o.s.v så vi kan få fast tjuvarna, usch vad hemskt :'(
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#53 Dem har troligtvis fått ta gpå dem.
ok,hoppas det :(
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#55 Ja hoppas jag med. Hoppas dem får det straff dem förtjänar men det får dem antagligen inte, som vanlgit :(
#54 Skönt att höra… :)
#56 Ja asså det är helt sjukt att de som gör något sånt här inte får hårdare straff!
#58 Ja tyvärr brukar det vara så, när det gäller djur så brukar dem oftast inte få så bra straff :(
Tack, för du säger detta! Bor i Linköping, och visste inte om deta, får se up nu.. :(
Hade gärna ställt upp i en TV intervju men är som sagt bara 14 och bor nere i Skåne :P
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Helt sjuuukaaa människor! stackars kaniner,usch man kan vara så….
Sjuka människor..
Liknande saker hände hästar förut.
De skar upp buken på hästarna och drog där ifrån.
Så sjukt!
#63 Det där med hästar hände här där jag bor, förut. Och de typ knivhögg vissa av hästarna i benen också. :(
En av de hästarna hade precis börjat läka från förra skadorna , där någon hade knivhuggit henne i..halsen och ena bakbenet…tror jag det var. Så i somras elr nåt.. blev hon knivhuggen i de två frambenen ! Sååå sjukt! Dessutom var hon från början en tävlingshäst, det blir nog inge mer med det kan jag säga !
Nu kom jag väll bort från ämnet lite , men ändå.
Jag med men ändå!
Kan inte förstå vad har oskyldiga djur gjort dom liksom?
Vad stör det om en kanin sitter i sin bur?
Varför vill man pront ha ihjäl den!?
Gud man blir så ledsen..
Var ju ett program som hadlade om hästmisshandel. Ston blev knivhuggna i könet, föl blev våldtagna och ston som gick i hagen fick trädgrenar som de slipat vassa, uppdär ljuverna sitter. Fruktansktvärt!
Mvh Emma
#63 I min hemstad band några idiotungar fast en hästs svans i ett träd så den fick panik och slet bort hela svansen :(
Vet en som fick sin häst ustläppt ifrån hagen, den blev påkörd men överlevde och mår idag toppen (tävlas och allt).
Förstår inte.. Gud va hemskt!
Sen det där att människor faktist våldtar djur.
O att det faktist är lagligt fortfarande.
``så länge djuret inte lider´´
Men hallå? tror folk att djur tycker det är skönt när en människa försöker ha sex med den?
Det är något fel på dagens samhälle…
#68 Tycker också det är fruktanstvärt!
Mvh Emma
#68 Håller med! Hur kan ett modernt samhälle tillåta sådant? Jag förstår mig inte på det det är bara vidrigt och lågt, så j*kla lågt!
Lagen kommer troligtvis träda i kraft igen.
Den försvann när en annan lag försvann, för dem var "inbakade" eller vad man ska säga i varandra. Så när ena försvann såförsvann automatiskt den lagen med.
#71 Jag har hört talas om det, var det inte lagen om homosexuallitet? :o Eller minns jag helt galet?
#72 Jo jag tror det var den lagen ja.
Fast ändå konstigt att det blev lagligt pga homosexuallitet! Människor är ju samma art och människor kan ju säga nej. Det kan ju inte djur 
#74; Det finns många saker i dagens samhälle jag inte förstår.
Runt om i världen finns lagar som säger att homosexuallitet inte är tillåtet, att kvinnor inte får säga nej till sex, att man inte får ha illrar i hus där det finns barn som är under 2 år.
Har ni hört något mer om hur det går? Har de fått fast de som gjorde det?
Kaninerna pratar jag om då..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
tur att jag bor någon stans i småland . och har min kanin inne vet någon om dom eller den är tagen för detta.
#76 1 år gammal tråd ;)
Uch så hemskt..!
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Struntar i att det är gammal tråd ;) Tycker att dom som gör detta är idioter ändå!!! :) (ursäkta ordval)!
"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"
HEMSKT!!!
#79 Det var inte därför jag skrev att den var 1 år gammal.
Tror inte att de idioterna håller på mer, inte hört mer.
Men hoppas de fick tag på dem!
81# haha ja vet Jag bor i ett väldigt litet område, och det är en rätt krånglig väg in dit, så om dom skulle komma igen så tror jag att mina kaniner där utom fara!=) Hoppas oxå de fick tag på dom!!!!!
"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"
Detta gör mig så sjukt förbannad och ledsen.
Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om någon kom och släppte ut mina kaniner eller tog dom. Nej fyf*n rätt ut sagt!
Bor i en liten by där alla känner varandra, men har varit påhälsning här några gånger..