Kanin inne/ute?
Jag har en kanin som snart är 7/6 år gammal. Vi har haft honom ute nu på vintern.. Där det är vindskyddat och mycket halm! Men går det och ta in honom? Eller blir det för stor temperaturs skillnad? Kan han dö då? Jag skulle vilja ta in honom men vågar inte. Eftersom det är ganska kallt nu på vintern och varmt inne. Kommer han inte att klara en sån stor temperaturs skillnad? Annars får han fortfarande vara ute:) Mvh tindra
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Någon som vet? Behöver värkligen hjälp! Deg bästa vore ju om Vi kunde ta in honom:/ då får han mer gos.. Men om det inte funkar så får jag gå ut och gosa lite! :) Någon som vet..!?
10 graders temperaturs skillnad brukar man väl säga :) Men ska du flytta in honom eller bara ta in honom för att gosa? Om du bara ska ta in han för att sedan ta ut honom är det ju lungt, då kan han vara inne i typ en halvtimme eller tills du känner att han blir varm (ex på öron m.m) :)
Men ska du flytta in honom så får ni göra det gradvis typ, ex om ni har en inglasad altan, garage eller sådär eller om ni kan kyla ner rummet och öka det gradvis :)
#2Okej,tack:) vi får väll ha honom ute tills våren/sommaren. Då är det ju varmt oh skönt. Då kan man ju ta ut honom och in lite mer:) sedan tar vi in honom i tid den här gången.. Innan det blir kallt ;)