Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 609 ggr
Suskiv
0

Blev så ledsen.

Var in på Arken Zoo idag för att köpa lite foder och eftersom jag hade barnen med mig så tyckte personalen att barnen kunde titta på djuren. Jag brukar annars inte gå in till dem. Och det var ingen rolig upplevelse. I en visserligen 140 bur men ändå sitter en överviktig (rejäl hakpåse) rexhona som är ca 1,5 år. Hon är helsyskon (men inte kullsyskon) till våran rexhona. Hon kommer aldig bli såld. Hon har funnit på arken zoo i ett år.

Jag funderade på att köpa henne. Jag anser inte att djuraffärer ska sälja djur och jag skulle aldrig köpa djur i en djuraffär, men att se henne där gör mig ledsen. Samtidigt vad ska jag göra med ännu en kanin som inte passar i Avel och som vi egentligen inte har plats för.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[RC1393]
0

Nej, det är jättetråkigt :( Alltför många djur far illa i dagens samhälle tyvärr. Och precis som du säger kan man inte hjälpa alla, även om man vill :/

Får bara hoppas att någon som vet hur hon ska skötas köper henne!

ninor
0

Var du på Parken Zoo Tuna Park? Vet att du bot i E-tuna, så därför jag frågar. Tungan ute Jag brukar köpa hö där åt mina kaniner, men tycker synd om deras kaniner som sitter i ett så litet rum. Tack och lov har de inte speciellt mycket djur där…

Suskiv
0

Nej Arken Zoo på Norr. Gamla Mekonomen. Tuna parkss djuraffär har jag inte varit inne på flera år.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D