Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 832 ggr
Fabiola
0

Färg, ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har hon för teckning och ras?

Frågar detta åt en kompis som fått denna kanin dam nyligen.

Peak303
1

Färg: svart brokad
ras är egentligen omöjlig att säga vad det är exakt men Dvärgvädur kan jag säga att kaninen har i sig.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Frosstis
8

Ursäkta (handlar inte om färgen eller rasen), men bor kaninen i den lilla buren? Och man ska inte ha marsvin tillsammans med kaniner..

Fabiola
3

Det är varken min kanin eller mitt marsvin och jag vet att många inte tycker om att kanin och marsvin bor ihop. Buren är bara tillfällig bostad för henne och marsvinet bor ihop med henne så länge att de hittat en kompis till den.

Det var bara ras och färg jag är ute efter. det övriga vet vi…

Frosstis
0

Okej :)

Fridaaaa
0

#3 Bättre att ha dem i separata burar tills marsvinet får ny kompis, för deras skull :/

Skulle med säga svartbrokad och dvärgvädur, ev korsning, man vet ju aldrig :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

marmeladlennart
0

En nyfiken fråga bara - varför bör man inte ha kaniner och marsvin ihop? Smittorisk, skaderisk eller vad är orsaken? På djuraffärerna håller de alltid marsvin och kaniner ihop, rätt eller fel?

Suskiv
0

#6 Flera orsaker.

• Marsvin ska alltid enligt lag hållas med annat marsvin.
  • Marsvin och kaniner har olika näringsbehov och blir sjuka om de äter fel.
  • Kaniner och marsvin talar olika språk och kan inte förstå varandra även om de eventuellt kan ha ett utbyte av varanda.
  • Kaniner har starka bakben och kan skada marsvinet om den hoppar. Marsvin kan bita kaniner illa.
  • Kaniner har en bakterie i luftvägarna som är farlig för marsvin.

Allt blir så mycket bättre om marsvin går med andra marsvin och kaniner bor ensamma eller eventuellt en annan kaninkompis.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

marmeladlennart
0

#7 Tack så mycket för svaret!

Jag hade koll på att marsvin ska hållas två och två. Det övriga är ju rätt så logiskt, och ur ren medicinsk synvinkel är det bättre om de hålls åtskilda alltså med tanke på  luftvägsbakterien samt de olika näringsbehoven.

Jag har inga marsvin och ämnar inte skaffa några heller, men det är alltid bra att lära sig nåt nytt! :)

Fridaaaa
0

#8 & #7 Dock ej farligt att ha dem i samma rum eller använda samma Hage till dem (alltså ej samtidigt). Min innekanin hälsar på ena marsvinsparet jag har ibland, inga problem men det är det att de ej ska bo i samma bur permanent :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.