Någon intresserad?
Nästa år under våren 2013 kommer jag troligtvis en ny kull och undrar då om det finns någon/några intresserade av kaninunge? Vid intresse skicka ett pm eller mejla mig på min mail på stickan_98@hotmail.com
Ingår med ungen: härstamningsbevis, övergångs foder, och kaninen så klart :)
kolla och läs gärna på min hemsida också: http://twistersuppfodning.weebly.com/
putt
Varför inte skriva ut vilken ras/typ av kanin du har och planerar kull på? ;)
(är inte själv intresserad av köp men man an ju bli nyfiken)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Det kommer bli vädurskorsningar
Planerar kull på Trombens Janice men vet inte riktigt än vilken hane det blir om det blir hanen som är pappa åt de andra 2 kullarna eller en ny hane. Har själv tänkt på en ny hane att para med.
Men lite info om Janice:
Hon är en riktigt fin dam vid namn Janice och är i sina bästa år på 1 år och 1 månad. Älskar att få skutta runt och hoppa tycker hon också är roligt men lite otrimmad just för tillfället. Är en jätte snäll kanin med bra psyke. I stort sätt så brukar hon inte bry sig i hundar, katter och andra djur om det inte är allt för när gångna. Hon gillar även att mysa och bara ta det lungt. Hon är uppfödd hos Anna på Trombens kanin gård.
De tidigare kullarna har hon skött utmärkt ingen av ungarna hon fick dog eller ha varit något fel på alla klarade sig och var riktigt fina och friska.
Bild nedan för på Janice som jag tänker ta kull på.
putt
Fler bilder på mamman kan komma upp om det är någon som vill ha lite fler bilder det är bara att säga till.
Jag har jätte fina hanar, har en hane som heter Sixten å en som heter Gizmo båda tävlar Kaninhoppning! Pst.. Gizmos pappa har vunnit SM! PMa om du vill låna mina hanar! //Moa
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Jätte fina, har pm:at dig :)
putt
Nu är hanen bestämd det blir Friscos Chokladglädje
Född: 28/3 - 2012
Ras: Vädurskorsning
Färg & teckning: Gul/svart japantecknad brokad
Ägare: Fia Eriksson (Snöflingans kaningård)
Uppfödare: Magda Åhsblom
Han en positiv, full med glädje och energi. Han kallas Pluto.
Han har också tävlat en hel del och hans mamma och pappa är duktiga hoppare och de tävlar/har tävlat en del oxå.
Klassning i SKHRF
Rak: Msv 1p
Krok: Msv
Bilden är lånad av Fia!
kicka in på hemsidan för mer info: http://twistersuppfodning.weebly.com
Är mamman hoppad? =)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
#12 Här hemma hopppar hon men inte tävlad en :)
putt
putt
puttar upp, ingen som är intresserad? Inte roligt då Att ta en kull om ingen är intresserad :/
#16 Man tar ju en kull för sin egen skull ;) Skulle säga att det är svårt att sälja kaniner till hoppning utan att mamman är tävlad tyvärr… då finns inget att gå på, även om du säger att hon är hoppad hemma :/
.
#16 Som jag skrivit i många andra trådar: om ingen är intresserad låter man ju bara bli att ta kullen. En uppfödare kan faktiskt inte sitta och klaga på att folk inte vill köpa ens kaniner. Det är svårt att få vädurskorsningar sålda eftersom att det redan finns så många sådana kullar.
Kram Elsa
#18 Dessutom kan man ha 20 intresserade, när leveransdatum närmar sig har de redan köpt av någon annan / blivit intresserad av annan ras/färg osv.
#18 (Förlåt för ot TS) Hur menar du nu? Man tar väl en kull för sin egen skull, för att man själv vill ha en unge ur den kominationen. Inte bara för säljandets skull :)
.
#17 visst kan man ta en kull för sin egen skull oxå hade tänkt och spara en ur kullen men vill ju inte bli sittande med de andra sen häller.
#18 Du har dels rätt i vad du skriver men sitter inte och klargar skrev endast att det skulle vara tråkigt om ingen var intresserad hade jag klagat hade jag nog skrivit i den här stilen: åå ingen tänker ju vara intresserad av att köpa så dåligt! … Fast skulle ju inte få för mig att skriva så häller tänker igenom först så att det inte blir helt fel.
#20 Som du säger man kan ju få massa intresserade när levdatum kommer. (om det var så du mena)
#21 Jo, självklart, jag formulerade mig nog lite fel där. När TS skrev ungefär "det är inte kul att ta kull när ingen är intresserad" tolkade jag det som att hon inte tyckte att det skulle bli kul att sitta med osålda ungar. Därav min mening "om ingen är intresserad låter man ju bara bli att ta kullen".
Och givetvis tar man kullar för sin egen skull om man är hobbyuppfödare, men om man inte tänkt behålla alla så måste man ju se till att de andra blir sålda till bra hem. Därför tycker jag inte det är seriöst att ta kull på svårsåld "ras" utan att ha intressenter (och med det menar jag inte att det var det du tänkte göra, TS).
Kram Elsa
#20 Sedan beror det ju lite på vilka man tolkar som intressenter. Om fem olika personer hört av sig via mail, där de beskrivit detaljerat hur kaninen kommer få det, när det passar dem att skaffa kanin och vad kaninen ska användas till, tycker jag att man har en rätt bra grund till att få de ungar man inte ska spara sålda.
Däremot om man har fått tio kommentarer som innehåller ungefär "vilka söta föräldrar, jag vet inte om jag får för mamma och pappa och jag har kanske inte burplats" kan man nog inte vara säker.
Men för att ta kull tycker jag man ska ha ett antal seriösa intressenter, och en avsikt att spara någon unge.
Nu blev detta helt OT, förlåt TS. Detta har ingenting med dig eller tråden att göra. 
Kram Elsa
#22 Nu blir det tre lite halvlånga inlägg av mig på rad här, men det kanske du står ut med. 
Det är mycket möjligt att jag missuppfattade det du skrev. Det är inte alltid så lätt att veta hur den andra menar över internet (inte alltid i livet heller för den delen, hehe).
Kram Elsa
#23 Tänkte väl. Då är jag helt med dej! ;)
#26 Man får nog försöka kolla hur efterfrågan på just den rasen/färgen ser ut just då, för precis som du säger är intresseanmälningar ingen garanti :)
.