Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 617 ggr
natha-mjau
0

Utvärdering kaninmagazinet 2012

Hej alla kanintokar!
Nu har jag lite tid över denna söndagskvällen och tänkte ställa er frågan, **Hur kan vi göra kaninmagazinet.se till en bättre sida?
**Vi har hållit igång i 1 år snart så det är dags att utvärdera vad ni tycker är bra/dåligt och vad som kan förbättras inför nästa år.

* Hur kan vi förbättra designen och layouten ?
* Är det bra organiserat med artiklar, intervjuer osv ?
* Vad saknar ni för artiklar ?
* Vad kan vi förbättra gällande artiklar/intervjuer ?
* Tycker ni att artiklarna i respektive kategori är innehållsrika?
* Någon kategori vi kan ändra/tabort/lägga till?
* Någonting annat ni vill lägga till på hemsidan?
* Är månadens kanin någonting vi ska fortsätta med 2013?
* Något som kan bli bättre med annonserna ?
* Vad vill ni se mer av ?

* Vi har hittils haft 2 tävlingar i samband med mitthusdjur.se där man kan vinna presentkort på deras hemsida, blir det fortsatt sammarbete återstår att se.
Vill ni har mer kreativatävlingar som dessa (Fantasifull burinredning, bak med kanininspiration ), oavsett om det är mer pris eller ej?
(Ska försöka hitta fler sponsorer)

*Övriga kommentarer?

*Inför 2013 kommer vi
* Med ny design inom kort, ska förbättra allt så mycket som möjligt
* 2 nya intervju former, utställare och hoppare
* Ev ny tävling (Antingen istället för månadens kanin eller en till. Upp till er)

Glöm inte bort att vi även har "Läsarna berättar", där kan ni skicka in egna historier/bilder/filmer till oss på mailen som vi sedan publicerar på hemsidan. Kan handla om precis vad som helst!

Vill du vara med på en intervju?
Kaninfamilj - krävs att du har en kanin
Utställare - Medlemskap i skaf samt ställer ut kanin/-er
Hoppare - Medlemskap i skhrf samt hoppar med kanin/-er
Uppfödarintervju skaf - Medlemskap i skaf samt uppfödarnummer
Uppfödarintervju skhrf - medlemskap i skhrfmaila kaninmagazinet@hotmail.com och skriv vilken intervju du vill vara med i.)

Alla tips? och råd är guld värda.

MVH
Nathalie, Kaninmagazinet.se

Frosstis
2

* Hur kan vi förbättra designen och layouten ? Jag tycker den är jättebra! En finare header kanske, men annars är allting perfa, man hittar överallt jätteenkelt :)

* Är det bra organiserat med artiklar, intervjuer osv ? ja absolut!

* Vad saknar ni för artiklar ? jag skulle vilja ha mer om era egna kaniner, hur ni matar dem, men framför allt, aktivering :)

* Vad kan vi förbättra gällande artiklar/intervjuer ? jag tycker det är bra.

* Tycker ni att artiklarna i respektive kategori är innehållsrika? verkligen!

* Någon kategori vi kan ändra/tabort/lägga till? inte vad jag tycker.

* Någonting annat ni vill lägga till på hemsidan? inte vad jag kan komma på nu :P eller kanske lite mer kaninmats-bak :)
* Är månadens kanin någonting vi ska fortsätta med 2013? jaa!

* Något som kan bli bättre med annonserna ?

* Vad vill ni se mer av ? redan skrivit ;)

natha-mjau
0

#1 tack för din respons!
Vi har fått höra tidigare att ni vill se mer av våra egna kaniner, och hur vi utfodrar dem finns det redan ett par artiklar från oss under redaktionen berättar.

men ska absolut tänka på det att vi ska skriva mer om oss privat då :)

tussen12
1

Tycker det vore kul om ni kunde hitta på lite mer kaninpyssel, Saker man kan göra lätt hemma :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

teddybaby
2

Jag har under en längre tid tagit paus från kaninvärlden. När jag nu kommer tillbaka ser jag att en hel del utveckling har skett. Till exempel detta! Wow, cred till er som arbetar med sidan! Fortsätt med detta, det uppskattas verkligen! Snyggt och proffsigt gjort. Jag önskar att den här sidan fanns när jag var helt ny på det här med kaniner.

Eftersom att jag precis har hittat till sidan så kan jag inte i nuläget komma med någon användbar feedback till er. Jag vill bara belysa hur duktiga ni är på att använda bilder, färger etc. Det fångar intresset, så fortsätt med att hålla den kvaliteten. Jag gick in på ras-special eftersom att jag älskar att läsa om olika raser. Nu bankar ju mitt hjärta extra hårt för teddyväduren, och även om inte teddyn är godkänd som rasstandard förutom eventuellt som dvärgvädur angora om jag förstått det rätt (?)så vore det guld om det i framtiden framkom mer info kring teddyväduren.

Glöm inte att synas här och på andra kaninforum, se till att länka och påminna så att sidan inte faller i glömska. Glad

[Totoros kaniner]
0

jag älskar er tidning! hittat mycket info där. Det är lätt att hitta så det e bra.

Jag skulle nog oxå vilja se mer pysselidéer.

Fler "hemma hos" bilder kan va kul, att kika hur olika personer boar för sina niner.

natha-mjau
0

#5 tack så mycket :) Jätteroligt att höra!

Många som vill se mer pyssel artiklar, och det ska vi jobba på!
Gäller bara att den kreativa sidan kommer fram :)

hobbymupp
0

#5, kommer en artikel om teddypälsen senare :) Så lite teddy kan du vänta dig!

[Jhillhzan]
0

Jag skulle vilja se tex dem 4-6 senaste inläggen någonstans. Annars gillar jag layouten :D

AkaiTsuki
1
  • * Hur kan vi förbättra designen och layouten ?

- Jag skulle vilja scrolla och fortsätta se artiklar som jag kanske missat och inte vet vad de heter. Kommer annars inte kunna hitta dem bland alla nya annars :/

• * Är det bra organiserat med artiklar, intervjuer osv ?'

- Väldigt bra :D Det gillas

• * Vad saknar ni för artiklar ?

- Listor på hemsidor som man kan köpa kaninsaker från, lite värderingar på fraktkostnader, leveranstider och hur bra de är och om man fick rätt grejer.

- En om endast "kelkaniner" köpta från djuraffär, fördelar med uppfödarkaniner

- Hemmabyggda kaninburar, smarta hemmabyggda inneburar

• * Vad kan vi förbättra gällande artiklar/intervjuer ?

Vet inte.. De är riktigt bra och informationrika :D

• * Tycker ni att artiklarna i respektive kategori är innehållsrika?

Skrev nyss det xD

• * Någon kategori vi kan ändra/tabort/lägga till?

Näe

• * Någonting annat ni vill lägga till på hemsidan?

Inget vad jag kan komma på

• * Är månadens kanin vi ska fortsätta med 2013?

Har aldrig deltagit ^^''

• * Något som kan bli bättre med annonserna ?

De ser bra ut ^^

• * Vad vill ni se mer av ?

Kaninsaker ^^,

//Joanna

natha-mjau
0

#12 vi vill också ha en 'senaste inlägg' men tyvärr så går det inte att ha
de på blogg.se ;/ inte heller en sök funktion. Följer man oss via bloglovin missar man inga inlägg, det är detvi har kommit på för lösning.

Vad tänkte du på mer specifiktför artikel om djuraffärskaniner?

Vi har en artikel djuraffär vs uppfödare
http://kaninmagazinet.se/2012/january/djuraffar-eller-uppfodare-1.html

Hemmabyggda burar har vi pratat ett tag på, men inte riktigt blivit av.

sunnymybunny
2

Enligt mig har ni himla bra organiserat med inlägg, å mycket kul variation!! :) Men jag kan helt ärligt säga att er hemsida kanske tillåmed kommer tappa massa läsare nu när ni bara gör nya inlägg på helgerna.. som jag förstått det!? Det tycker jag är lite synd att de blir nya inlägg så sällan för enligt mig är kaninmagazinets nya inlägg det som lyser upp den slöa måndags morgonen, å ja vilken morgon som hellst är det himla kul att läsa å lära! Sen förstår jag helt klart att ni är vanliga människor även ni som säkert jobbar å har andra ärenden men ja om det går att ordna så - Fler inlägg! :) Annars är den fronten helt perfect, hatten av där!

Var det gäller Månadens kanin tävlingen: Det är enligt mig en himla lockande tävling för alla i deverse åldrar med kanin å kamera! ;) Verkligen super hiss till det, enda bemärkelsen här är nog enligt mig att det borde vara något pris iaf typ varannan månad eller iknande då det inte längre är lika exklusivt att vinna med bara äran längre.. Sen förstår även jag som 12 åring att det är dyrt med priser å dyligt. Men kanske finns det andra typer av priser, som faktiskt är helt gratis så som en länkning eller nåt sånt!?

Jag tycker absolut att ni ska ha fler tävlingar och likosom svårare att vinna med då kanske presentkort o likande!

Detta är bara mina åsikter nu men jag hoppas ni tar åt er av det goda och jobbar på resten liite mer! :)

Hare gött, igelkött! // Melanie Norman

natha-mjau
1

#14 Vi har haft jullov för att fylla på lagret,
sedan har vi sommarlov ;)

Det har publicerats artiklar då och då under dessa perioder.
Såklart vet vi att vi förlorar läsare, men enligt statistiken har det inte varit så farligt.

Vi är igång igen iallafall :) Behöver ta lite ledigt för att samla krafter och få ett stort artikel lager.

Vi har tidigare haft tävlingar i samarbete med mitthusdjur.se och då har det varit priser :) Tyvärr deltog inte så många som vi trott eftersom det varit så efterlängtat.
Vi letar nu efter ny sponsor.

Men smart ide att man vinner en länkning eller liknande, ska ta med mig det!