Tingad inte hämtad.
Jag har en kaninunge som är tingad och skulle ha hämtats förrförra helgen men köparen hörde av sig och frågade om dem kunde komma en vecka senare och hämta då dom blivit sjuka. sa att de var helt okej men dom har fortfarande inte hämtat sin kanin som dom bara betalat tingningsavgift för än så länge. min telefon gick sönder i förra veckan vilket gjorde att jag inte var kontakt bar i ca 1 1/2 dygn och nummret till köparen försvann så jag kan inte ringa dom heller. köparen har varit här och tittat på kaninen så dom vet vart jag bor och dom har mitt telefonnr samt att annonsen finns kvar med två av ungarna som inte blivit sålda. hur länge bör jag vänta på att köparen hör av sig och hämtar sin kanin innan jag säljer den till någon annan? hur hade du gjort?
Du ska inte behöva sitta och vänta flera veckor på att dom ska komma, du kan ju bestämma en tidsgräns (t.ex 3 veckor) och om dom inte hört av sig eller hämtat h*n innan dess så får du leta efter nån annan köpare! =)
"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"
Jag hade sålt den vidare men behållt tingningsavgiften. Hade dom varit seriöst intresserade hade dom brytt sig om att i alla fall ringa :)
.
Hur mycket var tingningsavgiften?
Från början skulle hon ha två honor och betalade tingningsavgift för två kaniner 100kr. Talade om för henne att de inte var 100% att de var honor men att de såg ut som de. Ungarna var då 4 veckor och hon var helt med på allt. Vid 6veckor upptäcktes de att den ena kaniner var en hane och då ville hon inte ha den längre. Och de var i samma veva som hon bad o få hämta en vecka senare på grund av sjukdom. Tycker att de är väldigt tråkigt eftersom honan som hon tingat har väldigt många hört av sig och velat köpa. Funderar på att behålla henne istället om.inte köparen hämtar henne bara för att hon är så fin o mysig.
#4 Handpenning är ju som en försäkring för dig som säljare att ungen du håller har en seriös köparen som kommer fullfölja köpet. Ångrar köparen sig har ju du hållt den i onödan och därför förlorat pengar på det.
Om jag var du skulle jag behållt tingningsavgiften och kanske till och med låtit henne betala fullt pris igen om hon ångrar sig, om det inte är en riktigt bra anledning 
.
Men om du vet vad hen heter, för då kanske personen har Facebook så du kan hitta hen där?
sälj den och om de hör av sig med en rimlig anledning får de välja en ny kaninunge ur kommande kull eller så :)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Eller hitta.se är väl lättare kanske…?
.
Kommer inte ihåg efternamnet så de blir nog svårt. Sedan är de väll inte min uppgift att jaga köparen?
Jag skulle inte jaga köpare, utan lägga ut kaninen till salu igen (om den fortfarande ska säljas)
Kommer inte köparen enligt avtal: Lägg ut igen.