Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1112 ggr
Oliviahack
0

Planerad kull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag planerar att para min kanin i början på februari och hade tänkt och kolla om det finns nån som är intresserad av en unge.

Mamman är vit blåögd och pappa är troligtvis en havana satin pojk. (båda är dvv, min utan stamtavla).

Ungarna beräknas vara födda i början på mars och leveransklara i början på maj!

Hon kommer vara 8 månader vid PARNING.

Bor i Mark och ungarna kommer kosta mellan 250-300kr.

[RC1393]
0

Om ungarna föds i början på mars bör de ju vara leveransklara senast i maj :)

Oliviahack
0

Tack, tänkte inte helt klart ;)

JessicaOlin
0

Vart ligger mark??

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Oliviahack
0

Marks kommun ligger mellan Göteborg, Borås och Varberg. Sätila heter det.

JessicaOlin
0

Går de med transport till Småland ??:)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Oliviahack
0

Det vet jag inte. Känner ingen som åker åt det hållet tyvärr.

JessicaOlin
0

Jaha okej :)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Oliviahack
0

Hade vart kul om någon var intresserad.. Inte kul o ta en kull när ingen är intresserad.

Storkebodas
0

#8 Det är klart att det inte är kul att ta kull när ingen är intresserad. Då undviker man att ta kullen istället.

Ett litet tips? är att berätta lite mer om föräldrarna, kanske lägga upp ett foto på pappan också. Sedan kan du ju skriva om vad som kommer bli så bra med just dessa ungarna, alltså om du tror att de kommer bli duktiga hoppkaniner eller liknande. Glad

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Oliviahack
0

Har ingen bild på pappan för att den som ska ha honom har inte fått hem han än..

Zekaan
0

Jag är helt klart intresserad, måste bara få föräldrarna att också bli det Obestämd

Oliviahack
0

Var bor du? :)

Zekaan
0

#12 Skene, så långt ifrån är det ju inte haha :)

Oliviahack
0

Oj! Nä det är de ju inte då :) Vad är du intresserad av då?

Zekaan
0

Helst en hane. :)

Oliviahack
0

Vad tycker dina föräldrar om detta då? :)

Zekaan
2

Dom gillar inte tanken av en kanin i huset, för att dom stinker, och att försöka förklara för dom att ha kanin i sverige och att ha kaniner i bosnien inte är samma sak -.-
dom förstår inte riktigt det här med hur man håller djuren här i sverige, och hur mycket dom betyder för människor. Pappa har sagt att han ska tänka på det, för han har märkt att jag inte precis ger upp haha :)

Oliviahack
0

Det roliga är att dom stinker inte ^^ Det beror på hur ofta man gör rent hos dom och vilket underlag man har :) Men du har ju några månader på dig att övertala ;) Ska para i slutet av månaden eller i början på nästa!

Zekaan
0

Nej det är ju precis det som är grejjen haha, jag ska prata lite mer med päronen, så pmar jag dig om hur det blir ;)

Oliviahack
0

Gör du så!

Oliviahack
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 26 januari ska hon paras med denna viltbruna dvv satin hane, han bär på havanna och viltbrunt.

http://kullenskaniner.weebly.com/