Vilken sele?
Vilken sele använder ni när ni hoppar?
Och vilken tycker du e bäst?
Går det att hoppa med bogsele?
Och får man isf. hoppa med den? :)
Jag använder både ´bog och H-sele. Bogsele till kaninerna som drar i koppel, men alla mina kaniner har testat både bog och H-sele =)
Man får hoppa med bogsele
Jag använder både H- och bogselar beroende på vilken kanin jag hoppar med. Tycker inte egentligen att det är någon större skillnad på bog- och H-selarna, förutom utseendet. H-selarna är ju direkt mot halsen medan bogselarna hålls längre ner, men kaninerna beter sig precis likadant i de olika varianterna.

aha, Okej! :)
Tänkte testa på att köpa en bogsele. :)
De verkar vara bra på min kanin, som inte gillar att ha kring nacken. :p

Bogsele 
Någon som vet nån bra affär där man kan köpa bogsele? I närheten av Linköping.. Behöver en till min stressade kanin, har provat en på en kurs och han trivdes..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
www.rabb-it.se Där kan man köpa bogselar! ;) Jag har köpt en fär och är helnöjd!

Visade mina kompisar sidan, och nu har alla vi beställt bogselen till alla våra kaniner. Mina två kommer i veckan!
Uppfödaren jag köpte Engla av beställde åtta stycken därifrån och hon är nöjd i alla fall, så antar att det är rätt bra kvalitet.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Bogselar är ganska vanliga på hoppning. Mina är från libra. Trivs med dom bäst. Tycker rabb-it har så "tjocka" band…

Vilken storlek passa dvärgvädur bäst? small medium eller large?
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#9: Medium
oj, dubbel.

Bogsele ^^,
Ska köpa två nya i veckan från rabb-it.

Jag använder H-sele nu. Har aldrig testat bogsele, men funderar på att köpa en sån istället :)

ska nog köpa bogsele sedan när den anndra kaninen kommer
Urkäkta om jag frågar, men vad är en bogsele? :S
Vad är det för skillnad på en bogsele och en H-sele? Är bogsele bäst?

16# läs innläggen så får du svaret;)
Jag var på en kaninkurs en gång och ledaren hade en bogsele till sin kanin när hon hoppade med den.

Jag hoppar med bogsele=) Dom är jätte braa=)

skall nog köpa em bogsele till mimmi när hon fyller år *hmm*..
Hur sätter man på en? Den är lite komplicerad

Beroende på vilken kanin jag har, använder både ok . Men bog är nog bäst .Fast mina rena Dvärg vädurar kan inte hoppa lika högt i bog , så dom har H . Men resten har bog .
Jag har en H-sele fast jag ska köpa en bog sele
Vilke storlek tror ni passar en vädurs korsning, Small, Medium, Large?

det är väl inge spänne på bogsele? jag tycker att dom ser lite obekväma ut;)
#26 Jo, ett spänne, runt magen.
- Mvh Emma

#24 Medium passar till Malaika som vuxen. Men när hon är bebis så passar small ;)

jag tkr mer om H-selar.

jag tkr mer om H-selar.

#29 & #30: Varför tycker du det?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag ska beställa en bogsele :) Den ser bättre och skönare ut :)

jag använder oftast bogsele, det funkar mkt bättre
Jag har bara H selar, men ska beställa bogsele om jag inte hittar någon bra i djuraffären på måndag^^

Jag började med Hsele, men när hon blivit van vid att vara selad samt lärt sej att hoppa utan att vara "arg" på selen så bytte jag till bogsele.

jagt har Hsele
Individuellt för varje kanin.
Diva har bogsele, trivs hos bäst i. Giza har H-sele eller bogsele. Aslan har H-sele med rem mellan tassarna. Har även använt bröstsele på kaniner mycket.
Kommer skriva en artikel om selar som bör komma upp imorn ;)

Jag använder nu bog-sele på mina kaniner :) Verkar vara mycket bekvämare för kaninen

Retsina hoppar mycket bättre i bog-sele men Dumle hoppar bättre i h-sele. Smulan och Cloetta hoppar inte så mycket men de har också h-selar