Sökes hane för parning
(Har kollat bland "Hane Utlånas" men inte hittat något passande där, så provar därför såhär)
Jag söker efter en hane att låna för PARNING till i vår/sommar, troligtvis kring april/maj. Honan är min hona Hermione som är blandras (lejonhuvad, hermelin bl.a.), gul/svart med japanteckning. Finns i Eskilstuna/Stockholm och det vore bra om hanen finns i närheten.
Söker främst lejonhuvad eller hermelin, eventuellt dvärgvädur. Även blandras mellan dessa går bra. Vill även att du som ägare vet vad som finns i generna, så som färger till exempel. Är speciellt intresserad av svart otter, men 'anything goes'.
Skicka gärna med bild, eller skriv ett PM, så hör jag av mig vid intresse. Fråga på om något är otydligt! 

Har en japantecknad (Sv/Gul) hane med stamtavla.
Utställd på 92p , klass A (5 år gammal, 18 av 20 p på manen) och hoppar hemma (för "gammal" för att tävla med)
Vikt: Ca 1.7 kg
Han e snäll och lättlärd. Inga tecken på agressivitet (vem som helst kan hantera honom) och tränar lätt agility.
Ger fina ungar och bettfel- och sjukdomsfri.
Finns dock i Göteborg.
Mer info på hemsidan:
Melodys Lejonkaniner
Jag har min fina hane Gray som finns i stockholm (värmdö) är hur snäll och tålmodig som häslt! Hoppar bra och snabbt, dock alrig tävlat. Utsätlld på 48,5 av 50 poäng i pet utsällning. Dock ingen stamtavla. Har parat honom förut och alla (trots olika honor) har alla blivit blåa. Han bär på viltgrå i sin mammas sida. För mer info, pma mig eller kontakta mig på mailen: bea98@live.se
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Jag bor i Eskilstuna. Har en teddypälsad lejonhuvad hane. Havana :)
Jättefin liten kille. Kan skicka över bilder om du är intresserad :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#5 Är det Fidde? Tittade på din hemsida. Du får gärna skicka fler bilder på honom till ninor92@hotmail.com
Har han fått ungar förut? Vet du vilka färger han bär på?
#6; Yes det är Fidde :) Han har fått en kull tidigare 4 friska ungar i färgerna blå, egern, havana och blå zobel.
Kan skriva upp hans stam (födit upp honom själv).
E. Turbolyckans Handsome (Havana wientert.)
U. Ingespjuta's Bibbi Bumbi (Japantecknad zobelsiames blå)
EE. Skälshög's Apollo (Brun Zobel)
EU. Humlevägen's Quana (Blå wienertecknad)
UE. PippiAdolf's Blue Moon (Blå)
UU. PippiAdolf's Super Rutan (Viltgrå Mantelt. rödförstärkt)
Går att se längre bak, speciellt på mammans sida där det är stamtavlekaniner för det mesta :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Puttar upp tråden lite… Har läst alla svar hittills men skulle gärna vilja ha ännu fler att välja på. :-)
Putt :)
Jag har två hopphanar som jag lånar ut!! Kankse inget du söker men skriver ändå!! :) En av hanarnas pappa har vunnit SM! :) PMa om du vill veta mer!! Kan även maila bilder eller lägga ut i tråden!! :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Jag har en Zobelsiames brun japan wienertecknad hane som jag lånar ut till Avel.
Onyx är en jätte fin kanin som älskar att kela. Han är väldigt social,snäll och
nyfiken. Han har varit med på en pet utställning och där fick han 49 poäng av
50. Han har härstamningsbevis och i hans släkt finns blandannat färgerna: Svart
wienertecknat, zobelsiames brun, havanna, vit blåögd, brun zobel, gul/svart
japantecknat och isabella.
/ hejsansvejsan123
#12 Vart finns du? Ras? Ser ju ut att vara lejonhuvad men tänkte om det var någon blandning
#13 Han är lejonhuvad.
han finns utanför stockholm.
/ hejsansvejsan123