Bra kaninuppfödare
Finns det någon du tycker är extra duktig och så? :) Någon uppfödare av kanin då. Jag letar inte efter uppfödare men vill se vilka ni gillar!! Och varför gilalr du just den uppfödningen? Själv gillar jag livetskaniner starkt, har ingen kanin därifrån än men jag har tingat en unge som blir leveransklar i februari. Jag gillar den uppfödningen för att det verkar vara en riktig seriös uppfödning och innehavaren Linnea vil lalltid sina djur det bästa. Hon är jättetrevlig i övrigt också, en av dom trevligaste jag mött. ❤ och det är viktigt för mig att faktiskt vara trevlig. Längtar som sjutton till februari också! Eran tur nu! :) Endast positivt i denna tråden tack
Jag har 3 kaniner från mamma, alla härliga individer! :)
Och 1 kanin från La Miel´s kaninuppfödning :) Fina och bra kaniner men säljer av många nu tyvärr :(
Och sedan en omplacering :)
Så är inte så haj på bra kaninuppfödare än :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Spontant säger jag Kolartorpets. Pierre och Caroline är trevliga och så har de de snyggaste dvärgvädurarna och helt klart snyggaste kaningården.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Min Tyska jättesheck kommer från Knaften's Kaniner och jag tycker att uppfödaren är mycket trevlig och har mycket erfarenhet, dock så föder hon inte upp Tyska jättesheckar nå mera, men kommer nog ändå vara en av mina favorituppfödare ändå, då jag fick hem en mycket lugn och trevlig individ från hennes uppfödning, så jag är mycket nöjd!
Gillar även Brantas men dock har de pausat aveln på ett tag.
Finns säkert flera andra uppfödningar också, men kommer inte ihåg alla kaninuppfödare just nu :)
#3 Tack, vad glad jag blir att du är nöjd! :D
Jag tycker mest om Sara (Lillhems kaniner), Lina (Sörbys kaniner) och Caroline och Pierre (Kolartorpets).
Alla är trevliga, är kunniga och har hjälpt mig en hel del inom kanineriet.
Sedan gillar jag såklart Linnéa (Livets kaniner) och Thea (Järnskogens).
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag tycker Toftaholms kaniner, Källebros kaniner och Enjoymyrabbits.
Först för att dem är seriösa, otroligt trevliga och kunniga med vad dem håller på med.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Maria Ottoson (norrgårdens) måste jag säga är min favorit! Väldigt trevlig som hjälper till när man har frågor osv. Stormens kaningård är också väldigt trevliga, bor i samma område och har pratat lite med Sanna också, super snälla! :) Kolartorpets gillar jag också, kan vara för mina kommer därifrån ;) Inom hoppningen gillar jag: Livetskaniner Boltens kaniner Hjärtelyckans kaniner Har säkert glömt någon bra men de är dom jag kommer på nu! Med vänlig hälsning, Linda
Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård ♥
Jag gillar Ztrawberries, hon över ;) för hon är trevlig tar bra hand om sina kaniner, föder upp hollisar mm
Har inte så mycket koll på uppfödare då jag inte ska köpa nån mer kanin när jag bor hemma med päronen :/
Gillar Lindas kaniner (hissjö's) och brantas gård, de som jag har köpt kanin ifrån :)
Jag gillar jawas för hon har samma inställning till kaniner som mig, sedan finns de flera bra men listan hade blivit för lång för att ta med alla :)
Jag har kaniner från Gullviken´s (dvärgvädur), Starlight´s (hoppkorsning) samt Ekebogård´s (new zealand red) och är nöjd med kaninerna och uppfödarna =)
Köper gärna kanin från de som är lite äldre och har hållt på ett tag.
Sweetys kaniner gillar jag också starkt! Det är strongt att gå emot de klassiska "hoppgenerna" och ta in rexpäls i hoppvärlden. Hon är dessutom trevlig och seriös. Har turen att få ha en nin därifrån. :) Sen gillar jag med kolartorpet. Deras kaniner är supersnygga och eftersom att en av mina kompisar har kanin därifrån kan jag säga att tempramentet är bra med. Ett plus är ju att uppfödningen inte är så långt ifrån mig. ;) Finns flera med, livets, stengårdens, miss pinkys och självklart, 4h gårdens, som inte är reggad, men den enda uppfödningen jag har bra kontakt med.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Maria på Bynäsuddens kaniner och Caroline på Blåbärskullas kaniner är mina "favoriter". Dom har hjälpt mig med otroligt mycket, svarat på alla mina frågor och lärt mig det viktigaste om mina två raser. Båda två har jag köpt mina första djur i rasen från. Dvärgvädur (rexbärare och rex) från Maria och Sachsengold från Caroline. Fina och sociala djur, trevliga och fartfyllda. :)
Sen så alla uppfödare jag köpt alla mina kaniner ifrån gillar jag lite extra. För jag har verkligen fått riktigt fina djur med bra temperament och riktigt snälla är dom också.
Jag hade inte kunnat köpa mycket trevligare dvärgvädurs hanar än jag har köpt från Lina på Sörbys kaniner och Carolina på Shabby Shic/Ninas kaninshop. Riktigt mysiga och snälla hanar har jag köpt från dom, båda är riktigt kelsjuka och sitter gärna och gosar. :)
Tillägger ocskå Caroline på Blåbärskulla! Sjukt trevlig tjej!
Och givetvis många andra, som dig Linnea (Djurlinnea) du är också jätteduktig, har fina djur och är supertrevlig!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
För mig är en seriös uppfödare någon som tar ansvar för både sina avelskaniner och avkommorna. Det är viktigare enligt mig att kaninerna har det bra och får gott om Motion, aktivering och stimulering om dagarna, än att de är presterar bra på utställning eller på banorna. Jag tycker att alldeles för många har sina kaniner sittandes själva i små burar dagarna i enda, vilket jag inte anser som ett drägligt liv för en kanin. Jag ser hellre uppfödare som är goda föredömmen för sina köpare. Spontant vill jag därför säga väldigt små uppfödare, som har tid och plats att hålla sina kaniner på så sätt.
Jag är själv inte lika aktiv längre så jag har inte lika bra koll på vilka som just nu är aktiva. Men Ljustadalens tycker jag har flera positiva sidor. Hon är noga med att ha stora burar till kaninerna som är bra över jordbruksverkets minimimått, hon motionerar och aktiverar var och en av kaninerna dagligen, och om möjligt, håller hon kaninerna tillsammans vilket fungerar som social aktivering. Detta är några av sakerna jag värderar högt :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Jag är helt kär i Kaninbacken.se Celine som håller i uppfödningen är super seriös och bryr sig verkligen om alla kaniners bästa. Hon försöker komma frammåt i sin uppfödning och har ett stort utbud av raser vilket jag tycker är härligt att se. Hon har stora burar och hagar till kaninerna de får springa av sig i. Finns ingen uppfödare jag kan rekomendera mer!
Jag gillar min Siris uppfödare starkt - Milleniums Kaningård. Sen tycker jag om Stengårdens också, då hon har en sund syn på kaniner. Och självklart aynos då hennes syn på kaniner är precis som min, avlivar inte "i onödan", är extremt mån om sina djur och har en underbart fin kaninhantering. Nog den enda uppfödaren jag vet som har samma tänk som mig ^^ Och sen får jag inte glömma Guldvingens! Tycker också om hennes syn på kaniner, samt hennes Avel och kunskap.