Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 352 ggr
[onething]
0

Stulna bilder

Hej, undrar om någon av er har varit med om att bilder blivit stulna?

Varit med om det en gång, var någon tjej som födde upp lejonhuvade kaniner så hon hade lagt upp en bild på min hona på hennes sida, dock borttagen nu.  Dock så blev jag inte så jätte sur, men det var inte hennes kanin så det kan man ju inte skriva…

Också varit med om att jag hittat bild på min kanin på sidor om fotoredigeringar.

Har ni varit med om liknande saker?

[onething]
0

Anmälde ni personen eller hur gjorde ni?

[EllenAlicia]
0

n, det har ja som tur var inte varit me om, hoppas det alrig kmr häna för mina bilder är copyright ;)

[Luppa]
0

Nej, inte än så länge. Kan iofs inte påstå att jag sitter på stallet.se och liknande och kollar heller Flört

Fridaaaa
0

Japp har jag varit med dem.
På stallet.se har då harnämt där och det har hjälpt men skulle inte det hjälpa hade jag anmält till polisen.

Respektlöst att ta andras bilder utan att fråga och många förstår inte att google = inte är gratisbilder

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[onething]
0

#4: Precis!

Blir lite orolig då jag sett flera bilder på mina kaniner på google om man skriver specifik ras så kommer mina kaniner fram, brukar ofta tänka om nån har tagit de bilderna, för finns så mycket folk o då menar jag MYCKET folk som bara tar bilder från google och lägger ut på en massa sidor! 

När jag var liten brukade jag ta bilder från google som alla andra tjejer gjorde men har förståelse för små tjejer som tar bilder från google och tror att det är okej för att alla andra gör så men, det kan svida ganska mycket i hjärtat när man hittar en bild på sin avlidna kanin och så står det tex min fina kanin Stampe osv,osv…

Har någon varit med om att man hittat bild på sitt djur på fotosida?

[onething]
0

hur gjorde ni när ni hittat stulen bild, polisanmälde ni eller hur gjorde ni?

dermot
0

Jag har blivti bestulen på bilder som senare lagts upp på stallet.se, finns säkert någon som har mina bilder nu också, men jag orkar faktiskt inte sitta och leta efter MINA bilder längre. Det är lag på att man inte får ta andras bilder utan lov, oavsett om där är logga eller inte.

Om någon ser en bild från mig och säger till så blir jag givetvis tacksam och anmäler det. Print screenar allt och skickar till polisen. Dock är det jäkligt svårt för dem att göra något på sidor som stallet.se, hade det varit på en hemsida hade det varit en annan sak.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Fridaaaa
1

På stallet.se står det till och med att man måste ha tillstånd av ägaren till bilden, eller tagit det själva eller ta deras gratisbilder, så där kan inge komma med "jag visste inte det" :S

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.