bilder gjorda på datorn
Hej! hur gör man sånna fina bilder på datorn? alltså sånna som personer har gjort för kaninspelet och sånt. finns det något gratis program eller så :)?
för jag skulle vilja måla mina kaninisar på det :P
Det går väl an med vilket ritprogram som helst. Paint går alldeles utmärkt att rita i, men om du vill kan du ladda ner Gimp gratis så du får lagerfunktioner och annat.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
haha, tror nog inte paint går xD för den versonen vi har är från 2007 tror jag :P
Varför skulle inte paint gå att teckna i?
#3 ja vne de jag berätta och jag fattar inte hur man kan göra så i paint :) det är ju VÄLDIGT svårt att måla i paint (tycker ja)
Jag tror det blir enklare att använda Gimp i sådana fall, för när man målar vill jag gärna kunna använda en massa lager. Nu använder jag visserligen photoshop när jag målar.
#5 okej :)
Jag tror också att Gimp eller Photoshop (som jag använder) är bäst. Det går ju att ladda ner en 30-dagars provperiod av photoshop om du vill testa det TS :)
.
#7 ah jag ska bara kolla lite på gimp nu :P
Många har nog "tablets" som de målar med, en sorts ritplatta med penna som du kopplar in i datorn och målar på, när man lär sig det är det såklart lättare än att måla med musen :) Det är nog därför du tycker det är så "svårt" att få lika bra bilder.
Paint fungerar ju för pixel-bilder, annars är photoshop osv bättre. Jag har aldrig testat gimp. Paint Tool SAI är ett japanskt program som är väldigt enkelt att förstå och bra men det krävs nästan en ritplatta till den, tycker jag.
FireAlpaca är ett sista program som är lite som en blanding mellan photoshop och SAI och finns till både PC och MAC, gratis desutom: http://firealpaca.com/
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015
#9 okej :)
nu fattar jag gimp iallafal hehe:P
#10 Glöm inte att använda lager. Du kommer märka hur viktiga lager är. :)
vet inte hur man gör det men :P
#12 Testa att googla efter det. Har själv Photoshop, så jag vet inte exakt hur det är i Gimp.
okej :)