Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 225 ggr
Flippa
0

Skillnad?

När jag sätter på selen och kopplet på UTE då blir hon helt stressad och så! Men när hon är inne går det att ha kopplet och selen på. Kan det vara för att ute står ju buren, och då vill hon in i den? För det är tråkigt att man inte kan gå med henne ute, men inne går det.

Flippa
0

Någon som vet varför?

[Niike]
0

Kan det inte vara att det är större yta utomhus, så hon blir stressad? Inne kanske det är mindre och hon känner sig tryggare.

Flippa
0

#2 joo kanske det ..Fundersam

[Niike]
0

Pröva med att sitta ner utomhus och ha henne i knät. Hon ska då såklart ha selen på sig. Gör så tills du känner att hon verkar ha vant sig och inte är lika stressad ute. Sen kan du börja med att hon får sitta på marken mellan dina ben. Sen att hon sitter själv och att du sitter precis bakom. Gå inte för fort fram bara, utan ta ett steg i taget;) Lycka till! Och glöm inte att berömma henne, och att aldrig göra några hastiga rörelser, för då blir hon rädd och förknippar utomhusvistelsen med något läskigt!

KajsaM
0

Tror också att den är att ute är det mycket större. Sätt dig ner med henne i knä och ge henne lite godis :)

Tina-A
0

Jag tror också det har med ytan att göra, eller att hon inte är så van vid att vara ute så det fortfarande är lite läskigt. Ta ut hennes så ofta du kan och försök begränsa området med kompostgaller så hon bara är i sin Hage och inte ute på stora läskiga gräsmattan! :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Flippa
0

#4 Vilket bra sätt! Men ska jag då bara sitta ute på gräsmattan ? Bara hon inte springer iväg!

Fast hon har ju alltid varit rädd av sig. Hon kan bli rädd bara för ett lutet ljud!