Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 981 ggr
[Tilde]
8

Urgullig kanin!

Måste bara dela med mig av detta…

Nu ikväll när jag skulle ge kaninerna pellets så hade Willow slängt ner matskålen från trappan. Hans tvåvåningsbur har bara en lucka på nedervåningen, så jag var tvungen att försöka knuffa på matskålen genom gallret för att kunna nå den genom luckan (urjobbigt). När jag håller på så kommer Willow ner för trappan och börjar knuffa på skålen han med! Han hjälper mig alltså att knuffa fram den till luckan så jag når den! Hur gulligt är inte det?! Skrattande

Har din kanin gjort något sånt där annorlunda som bara får en att vilja gosa "ihjäl" den? :)

D69RED
2

Haha! Varenda gång jag har min hane Q inne och är påväg att sätta mig i soffan så hoppar han framför mig och upp på soffan innan jag satt mig. Sen lägger han sig i mitt knä direkt och vägrar gå därifrån. Han är världens mysigaste.

Hell
1

..så du når den eller så att du kan fylla den med mat? ;) Sött!

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

[Mi-rand-a]
2

dom brukar ju alltid charma en på ett eller annat sätt varje dag så svårt att komma ihåg!

Men i somras när jag tog vivvi till veterinären och satte henne på skötbordet så blev hon hur mammig som helst och ställde sig på bakbena och sträckte sig så högt upp hon nådde med tassarna på min mage och stod så ett bra tag, när jag inte brydde mig mer än att klappa henne lite på huvet grävde hon lite försiktigt så jag tog upp henne i famnen, sen släppte jag ner henne igen då jag var lite oroligt att hon skulle kissa men så stod hon med tassarna på min mage igen så fick ta upp henne tills veterinären kom och skulle kolla på henne, dom gick och vägde henne, kom tillbaka, la henne på andra sidan borde från vart jag stod och klappade henne men de tog inte länge innan hon rusade och tröck sig intill mig igen och ställde sig med tassarna på mig, men tog inte upp henne den gången utan klappade henne lungt över huvet och ryggen men då tog hon ett jätte hopp upp på min axel! haha från dendagen så är jag övertygad om att kaniner känner igen en :)

Emmetem
2

Flera saker! När jag släppte ut min kanin Susie på min kusins stora bakgård (det är en stor gräsmatta med nät runt) när hon var cirka 2 år så gick jag gick en stund. När jag kom tillbaka såg jag henne inte någonstans. Då det är många buskar så antog jag att hon var där. Jag satte mig ner på huk på gräsmattan och rätt som det var så kom en vit liten boll springandes mot mig i full fart från andra sidan gräsmattan. När tussen kom närmare såg jag att det var Susie och hon saktade inte ner. Jag satt där och trodde att hon var jagad. Så jag kollade bakom henne men såg ingenting. Och rätt som det var hoppade hon upp i full fart i mitt knä så jag föll omkull. När min kusin kom ut så såg hon hur jag låg där på rygg skrattandes med en kanin på magen.

Även när hon var sjuk och jag tog henne till veterinären. Hon var ganska svag då hon inte ville äta något och hon var väldigt skran. När jag satte upp henne på veterinärsbordet började jag prata med min pojkvän som stod brevid medan veterinären undersökte henne. Efter 5 minuter sa veterinären: "Diagnosen är väldigt svår att ställa på den här kaninen."
Jag: "Varför det?"
Vet: "För att kaninen är för gosig. Jag kan inte röra henne utan att hon börjar klappra tänder och lägger sig ner!"

Haha, det är min lilla Susie det! <3

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[Tilde]
0

#3 Awww :D Ja det tror jag också! Mina kaniner känner ju skillnad på mig och andra människor, så de måste ju känna igen folk! Jättegulligt med en sån mammig kanin!

#4 Hahahaha vad gulligt xD Hon låter sockersöt!

mollysmatte
0

Min molly ska pussas i tid och otid. Det är så sött. Varje morgon när jag öppnar luckan till buren och säger godmorgon börjar hon slicka mig på handen, sen när jag tar upp henne så slickar hon mig över hela ansiktet. Sitter jag vid datorn springer hon fram till benet och sträcker sig så långt hon kan och vill upp i famnen.

Det är så jag tror det är en liten hund ibland =)

Vi åker tåg molly och jag 1 gång i månaden ca. Då är resan 5 tim och det går inte en gång utan att hon charmar skiten ur dom andra i vagnen fniss

Sen måste jag få säga att det är så härligt att få läsa om era kaniners personligheter.. En kanin är inte bara en kanin <3

Frosstis
0

#3, #4, #6 Awww ♥