Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 258 ggr
Stravaganza
0

Ojojoj..

Jag vet att man ska skriva om kaniner här, men nu ska jag skriva om mig själv.

Hur som helst, jag är lite orolig, och orsaken är;

att jag har alltid vägt bra, jag har aldrig vart underviktig eller  överviktig i mitt liv. Men nu plötsligt rasar jag, kilo för kilo! 

Jag har ju märkt hur smal jag blivit, speciellt mina händer/armar är jättejätte smala, och mina ben och min hals. o_o Men, jag gick in på en hemsida för att titta vad mitt BMI är och om jag väger tillräckligt ''bra'' för min vikt, och det visade sig att jag är underviktig! Jag som bara vill vara ''normal''.. 

Jag tänkte bara säga det.. Jag är lite förvirrad, så jag bara skrev av mig lite.. Ursäkta om jag är lite.. ähum.. jobbig.(?)

;__;

Prizma_o_Kristall
0

Du borde nog gå till en läkare och undersöka dig, för säkerhets skull.

Jobbig, det är du inte! Det är bra att fråga när det är något man undrar över, vad det en gäller. Enligt mig…

Kramar//Carro

Stravaganza
0

#1 Jo, jag ska nog det.

Tack. (A)

Martina-b
0

bm visar inte rätt om du inte är vuxen ca 20. på de flesta barn/tonåringar är man antingen under viktig eller överviktig om man testar. Men jag vet ju inte hur du ser ut kanske är du för smal men bara för ditt bmi visar att du är under viktig när du är under 20 så är det inte alltid så……

fridak
0

du har kanske kommit in i en växtperiod? när mab skjuter i höjden är de tinte alltid som resten hänger med så då magrar man av lite, men sen blir man "normal" igen.

Stravaganza
0

#3 Ja, det är nog sant. BMI kanske inte visar rätt, men man ser ju på mig att jag är smal, och vågen sen.

#4 Att jag växer, blir längre, menar du?

Prizma_o_Kristall
0

#4 Men när man växer på längden borde man inte tappa vikt, eftersom att ben väger mer än fett. Eller har jag fel? Nu blir jag osäker här….Fundersam

[Quellii]
0

Det låter ju inte bra :/ Äter du som du ska? Fasta tider på måltiderna? Stressar du? Mår du bra annars?
Vikten påverkas mycket av hur man mår i övrigt, att man motionerar och äter bra på fasta tider är också viktiga faktorer.

johanna_loveAnimals93
0

Stackars dig :( Hoppas att du äter ordentligt och så, det är ju jätteviktigt. Du är inte alls jobbig, klart att man kan skriva om sina egna problem och inte bara om kaniner! Hoppas att det går bättre snart…

Noa-Nisse
0

ben väger inte mer än fett.. eller jag vet inte varför man säger så, för ett kilo fett väger ju lika mycket som ett kilo ben… huhmm..

Medarbetare på Hundar.ifokus

vickan1976
0

Om du är orolig så tycker jag du skall tala om det för dina föräldrar och gå till vårdcentrale. De kanske kan hjälpa dig.

Lycka till!

Lolitas
0

Jag är också underviktig utan synlig orsak. Jag rasade 6kg förra hösten och har inte lyckats gå upp det än. Jag tog massa prover, lämnade 8 rör blod och dom kunde inte hitta något fel. Jag har fått migrän och blivit laktosintollerant sen detta hände.

Hoppas att jag kan hitta en bra förklaring snart.

Mitt tips? till dig är att ta dom där proverna, på dig kanske de ser direkt vad som är fel och kan åtgärda det.

Hoppas det löser sig!

myriis
0

Jobbigt..
Själv har jag hela mitt liv varit underviktig, och jag själv tycker det är viktig att man äter ordentligt, annars brukar man få problem (iaf jag) att när man reser sig för fort blir man svimfärdig + om jag inte ätit ordentligt får jag problem och mår illa = spyr.

fridak
0

#12 men det beror nog mer på lågt blodtryck än på vikten…

Stravaganza
0

#7 Jag äter väl som jag ''ska''. För det mesta är det fasta tider, ibland små äter jag bara. Och ja, jag stressar hela tiden, jag är en väldigt stressig människa som aldrig slår mig till ro, men nu på sommarlovet är det inte så stressigt.Stressar du? Annars mår jag inte så bra, nej.

Tack för allas ''deltagande''!