Nu bor långöronen i stallet :) *bild*
Planen att bygga en 3e bur har funnits hela tiden, men tanken var först att göra det ute. Sen gjorde jag en ko-vändning och byggde om inne i stallet istället. Vi hade en oanvänd hästbox på ca 14kvm.
Uteburarna behöver förbättras. Det har hela tiden varit plan att ge dem 3 väggar + tak men tills vidare har de haft vaxduk som ersättning. Bo-lådorna/husen har naturligtvis varit täta och dessutom isolerade i botten, men med detta vädret och precis allt utanför husen är blött så är det helt enkelt inte kul.
Så, när själva boxen var ombyggd och lite inredd så fick kaninerna flytta in. Honorna ska bo där permanent men Koriander ska ut till uteburen igen - när den är bättre skyddad och jag har sällskap till honom. Första natten fick han bo i en innebur (150x70cm)i boxen, det var redan sent när allt var klart så långt:
Men det kändes inte som en bra permanent (tja, tills vidare) lösning. Så idag har jag byggt en skiljevägg. Den går att lyfta ut och ta bort sen när den inte behövs, och sättas in igen om det skulle behövas. Så nu har han 255cm x 115cm istället :) Uteburarna är 3 x 1,5 m, så de är lite större. Men det får duga tills vidare, i stallet är det åtminsonde torrt!
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Vad fint och stort dem ser ut att ha det!
Tack :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
fint! :D
Gud va fint :D
Hade åxo velat ha något liknande åt mina niner :)