Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 892 ggr
Mida
2

(S) Kaninunge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På grund av en massa olika saker tvingas jag sälja min underbara Lillkurt. Han är född den 29 april i år och är född hemma här hos mig. Han är en kelkanin men kan om man vill provas inom hoppning eftersom hans mamma visade vissa anlag för det och hans ena kullbror redan är anmäld till sin första tävling.

Han heter egenligen Mitidas Kurt junior men kallas oftast för Lillkurt (han är döpt efter min morfar Kurt, så han fick bli Lillkurt). Han är en blandning mellan dvärgvädur, hermelin och dvärghare.

Lillkurt är en väldigt söt liten pojke som alltid kommer fram och hälsar då man kommer till buren. Tyvärr är han lite rädd av sig men jag tror att det mest beror på att han inte riktigt trivs här. Dels så kommer han och hans pappa inte överrens (nej dom bor inte i samma bur, utan i två olika rum, i olika delar av huset). Hans pappa är väldigt avundsjuk så jag känner mig sliten mellan mina två älsklingar då den ena blir så sur/ledsen över att jag gosar med den andra. Och Grannen har en katt, som har fattat tycke för Lillkurt. Katten sitter ofta i närheten av hans bur och en dag I buren!

Kurt finns i Västernorrland och längtar verkligen till ett nytt hem där han ensam eller med andra kaniner kan bygga upp sin självkänsla lite. Han behöver dessutom mycket kärlek! :)

Jag hade tänkt mig 200 för honom och jag har också en innebur med tillbehör som man kan köpa med honom då blir priset runt 600, beroende på vikla tillbehör man vill ha och så :) Transport borde inte vara något större problem om vi hjälps åt om att lösa det ^^

Mida
0

Putt

Mida
1

Lillpojken :)

Mida
0

Han är väldigt gosig och charmig. Transport bör inte vara svårt att ordna ^^

minaninar
0

Men du har koll när katten är där va? Jag menar.. det kan ju svänga från kompis till "mat".. typSkäms

jag menar så katten inte kan ta sig in när ingen är där och ser till dem..Tungan ute

Självklart, jag vet, men ändå..

Mida
1

#4 Katten var defenitivt inte intresserad av att vara vän med honom, utan han var väl hungrig. Och ja, från och med att jag såg katten i närheten har jag hållt koll på den och kaninerna. Han får inte vara ute när jag inte är hemma och kan kolla lite och så vilket ju är lite jobbigt då jag har skola och andra aktiviteter på dagarna så han får inte vara ute så pass mycket som jag skulle vilja.. :/ Det är också en av anledningarna till att jag måste sälja honom.. Hn får inte den tid/kärlek och allt möjligt som han skulle behöva här:(

Mida
0

Han finns fortfarande kvar

Mida
0

Kurt vill fortfarande flytta, jag kan verkligen inte ha kvar honom. Han är en urmysig kille!
Transport borde inte vara några som heslt problem om vi hjälps åt.

Kurt och mamma Tira :)

Mida
0

Då situationen här hemma bara blir värre och värre då jag inte kan vara i närheten av Kurt och sedan i närheten av mina andra kanin utan att han blir tokig och anfallar mig (därför att jag luktar fel, även om jag tvättar mig..) så sänker jag priset för honom till 100 och om man vill ha buren med och tillbehör så blir det runt 500. SNälla, finns det någon som vill ha honom?

[RC1393]
0

Var exakt finns han? Är det panik så kan jag eventuellt ta emot honom tillfälligt, men tyvärr kan jag inte ta honom permanent. Bor i lycksele, västerbotten.

Mida
0

Han finns i Ånge, ungefär mitt emellan Östersund och Sundsvall. Inte dödlig panik men måste verkligen hitta ett nytt hem åt honom eftersom dels det jag skrevi förra inlägget och dels att min mamma blir tokig på honom då han luktar och "hela vardagsrummet stinker" enligt henne. :/

[RC1393]
0

Ajdå, nej då kan jag tyvärr inte hjälpa till. Hoppas du hittar ett hem åt honom! Han är riktigt fin! :)

Mida
0

Tack! :')

Mida
0

Jag puttar igen då lillpojken fortfarande behöver ett nytt hem, jag har löst problemet med lukten men det är ingen superbra lösning :/

Lillkurt har blivit mer social nu efter att han inte känner lukten av Milo längre och han är extremt gosig. Han bor dock i våran tvättstuga där vi sällan är så han får inte det sällskap som han skulle behöva…

Priset för både kanin och bur har jag sänkt till 300 men det kan sänkas mera bara han får ett bra nytt hem. Eftersom han nu är ungefär 8 månader så kan han också kastreras om man vill ha honom som sällskap till en hona, vilket jag tror han skulle tycka om :)