ang.stora händer typ
det är så här att jag tycker att jag har lite större händer än visa jag vet inte om det är så eller men jag har nu bestämt mig föratt ända klädstil och då har jag haft problem med att visa hela mina armar för dem ser smala ut och jag har ju varit underviktig och jätte smala armar men nu har dem blivit med rundare och finare men jag har tröjar som är långarmade och jag rar upp dem cirka 14 på varje arm och kör med hårsnodar rund lederna 1 till två stycken och jag har bestämt att jag vill våga visa en liten del av armana låter det konstigt.
mvh/14 årig tjej som har gått upp 16 kilo
Klart du ska göra som du vill. Bra att du har gått upp i vikt, man mår så himla mycket bättre i kroppen och psyket att hamna tillbaka till vikten man ska ha. Har själv vägt 38 kg och är 167 cm då jag bara föll i vikt för ett par år sedan, fick upp vikten efter mångtal besök till dietist m.m till 54 kg vilket är min normalvikt. Kämpa på! :D
#1 Jag är 165 cm lång och min "normalvikt" enligt BMI, om man kollar det är 58 och uppåt.
Men det beror såklart på kroppsform med :)
----------------
Man tar på sig det man helt enkelt tycker är snyggt och sitter bra :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag väger nu 56
#2 Jo, det är självklart, gick upp drastigt med fet mat eftersom dietistens råd av mat inte fick mig att gå upp i vikt, ville inte hamna på sjukhus XD
Så jag började käka massor med mat med mycket fett kolhydrater, så då tillslut vägde jag 64 kg, sedan började jag äta normal mat igen och gick ner till 54, vikten är jag nöjd med. Före jag droppade i vikt var min normalvikt kring 48 kilo var då också 167 cm. Det är helt olika per person, samt hur tjock benstomme man har m.m
Fast jag var faktiskt en bulle när jag vägde 64 XD Så jag litar inte direkt helt på BMI.
Hur jag tappade så mycket vikt vet jag inte, jag gjorde ju inget speciellt för att tappa vikt. Sen låg serotoninet i botten så jag var konstant arg och aggressiv, men det fick jag korrigerat med serotoninhöjande.
#3 56 är inte mycket :)
#4 Nej sjukhus vill man inte hamna på :)
Men det är ju bra att du lyckades gå upp till en mer hälsosam vikt.
Nej det var jag precis sa :) Man får kolla på kroppsform osv dock är BMI bra riktlinjer ^^,
#5 Beror ju på hur lång man är :P
jag vet men jag är ju 163 och jag har ju gått upp 16 kilo på 7 månader och jag vägde bara 40 kilo
Klart att du ska göra som du vill, det viktigaste är att du trivs med dig själv.
Bra att du övervann anorexian, jag har själv haft ätstörningar när jag gick i 7:an, men då åt jag sjukt mycket och blev snabbt överviktig, jag mådde väldigt dåligt då eftersom jag bodde hemma hos min mamma som är alkoholist och knarkare, jag fick sköta mina småsyskon, sov knappt och därför tröståt jag.
Men sedan bestämde jag mig för att gå ner och nu är jag runt 160-165 cm lång och väger mellan 55-58 kg, jag är ganska kraftigt byggd, så den vikten jag ligger på nu är den jag ska ligga på.
Hälsningar Amanda och kaninerna
japp och jag äter ju tabletter också som gjorde mig illamående men senaste gången så spydde jag i agusti och jag känner på mig innan om jag är nära så tänker jag inte göra det och det funkar
#7 Det är jättebra att du är normalviktig nu 
Kom ihåg att inte ramla i gamla banor nu och försök behålla din vikt ^^,
Jag har också stora händer men mamma sa till mig att det va pianofingrar, det är någonting jag har ärvt och får leva med det. Det är ändå ganska bra när man ska nå grejer att ha långa fingrar (Dock så är jag inte så bra på piano)
Säg till dina föräldrar att nu när du uppnått ditt mål att du vill rensa gamla kläder med gamla minnen och få nya kläder till nya minnen ^^
Bra att du vågar visa dina armar osv. :)
//Joanna
Det är bra att du har gått upp i vikt.
Tyvärr blir man ju aldrig 100% frisk från det men man får hålla sig till sina nya vanor osv :)
#9 Jag tycker precis som de andra att är man nöjd med sig själv ska man göra som man vill och ett plus är om du dig frisk både i kroppen och psyket. Det är jättebra att du inte spyr, vikten du har nu är jättebra.
Du har gjort bra framsteg :)
Stora händer har jag också. Men jag ser det som en fördel XD
12 tack så mycket
H&M, bonprix, ginatricot och New Yorker ha snygga kläder :)
Jag väger 52 och är 1,60 lång så jag är nog lite rund. Men de är väl bra att du har gått upp i vikt och mår bättre..! :)
#15 Varför skulle du vara rund bara för att du väger det till din längd?
Har sett bilder på dig på FB och du ser absolut inte rund ut.
Alla här: Gå inte efter hur många modeller osv ser ut.
har beställt ett par snygga byxor från ginatricot som heter anna boyfriend jeans som jag kommer ha på mig.
jag köpte ett par byxor förra sommaren på joy och jag var då jätte smal och dem hade en drag kedja i kanten och gick högt upp jag fick på mig dem men inte kunna dra upp dragkedjan och dem var ju ändå fröstora när jag köpte dem.
sen så köpte jag en kläning på teneriffe förra hösten och den var lite förstor och då kom den fram häromdagen och jag provade den den gick inte rund mig den var jätte jätte liten är en stolt tjej.
#15 Beror på hur gammal du är. Är du vuxen så har du en idelvikt. Kan inte bli mer idealvikt enligt BMI om du som sagt är vuxen. Barn har andra skalor.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#18 Hon är 12 år :)
19 jag är 14
#20 Hon skrev inte till dig, utan till Julia :)
okej
#16 alltså jag kan säga såhär, jag är inte "tjock" men absolut inte smal. Sen så har jag varit rätt så rund bara att mitt ansikte är "smalt".. Men de bror på vem jag jämnför med iof.. :-) #18 Jag är 12 år ;)
#23 Tycker du ser normalviktig ut. Tänk på att du växer med :)
#24 tack..ja iof.. :-) (hoppas jag inte förstörde tråden)
#18 Då är julia helt normalviktig enligt Iso BMI. Perfekt och inte ens i närheten av övervikt.
#25 :)
#26 ok :-) vad är BMI?
#28 Vikt förhållande till längd. Dock är det bara riktlinjer, kan skilja. Enligt BMI ligger jag precis på överviktig vilket jag inte är :) Så man ska inte gå efter det bara utan man ska kolla kroppsform, hur man äter ect :)
Viktigast är att röra på sig och äta bra mat :)
BMI ger dock en fingervisning. Passar dock inte vältränade människor då muskler väger mer än fett.
Själv har jag grav fetma enligt BMI, men jag skulle nog säga att jag bara har fetma. (inte så bra det heller).