Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2442 ggr
[bessiethebeast]
0

Pipig andning

Har skrivit tidigare men fick inget svar på min fråga, så provar igen då jag verkligen är orolig…

Det piper när Skurt andas och låter som att han är täppt. Har mejlat till veterinären och frågat vad det kan vara/om det är farligt men har inte fått något svar än så tänkte att jag kanske kunde få snabbre svar här.
Han kan även "pipa till" ganska högt ibland som om han försöker ta ett andetag men det är svårt. Jag har funderat på om han är förskyld men har inte märkt något annat, å som snuva eller något. Det har även hållt på ett tag. Han är precis som vanligt annars och är super pigg och äter som han ska.

Måste verkligen ha svar! Jag ska åka in till veterinären men de har inte öppet just nu.

dermot
0

Har han ett väldigt runt huvud?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[bessiethebeast]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte riktigt vad som "gills" som runt huvud, därför lägger jag upp en bild istället så får du avgöra! Förässten, vad kan hända om de har för runt huvud?

Hell
0

Du ser inte om det har fastnat något höstrå eller så i nosen? :/ Hoppas det löser sig!

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

dermot
0

Har de ett väldigt runt huvud kan de ha "svårare" att andas och då brukar det låta pipigt. Men han ser inte ut att ha det.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[bessiethebeast]
0

Jag har försökt kolla nosen flera gånger och har inte sett någonting…

Hell
0

Du har inte möjlighet att ringa någon veterinär? Roslagstull verkar ha stängt imorgon, annars är de bra på att svara på frågor även om man inte har möjlighet att ta sig dit.

[bessiethebeast]
0

Har mejlat några veterinären bland annat Roslagstull.

Har undersökt han mer noga och har kommit fram till att det bara är högra hålet på nosen som är täppt. Det borde väl bero på att han fått in något där. Men hur får man isåfall ut det som är där?

Hell
0

#7 Vet inte om du kan det, eller om det bara är att låta honom försöka få ut det själv. :/ Du skriver att det har hållit på ett tag - är det under dagen, eller någon vecka?

Det är verkligen surt att det händer på helger. :/

[bessiethebeast]
0

Längre, två veckor kanske. Har dock inte riktigt uppmärksammat det förut för att det inte var lika mycket då.