Färghjälp!
Vad blir de för färger om man parar en brun ryss och en brun zobel? En brun ryss med en blå zobel? Tacksam för svart :)
Rysstecknad brun + zobel brun = zobel brun med ryssanlag.
Rysstecknad brun + zobel blå = zobel brun med ryssanlag och blåanlag.
Då tar vi inte hänsyn till några dolda anlag, så det kan ex komma rysstecknad om någon av zoblarna bär på vit rö eller ryss, eller ex zobel blå om ryssen bär på blått, samt även den bruna zobeln i kombo i (vilket vi ju vet att hon gör, eftersom jag antar att det är Alli du tänker på?
)
#1 du vet precis hur ja menar Ninni! :) Tack! Ne de e faktiskt inte Alli ja tänker på, har ev fått tag på ett par hermelutter! E ju dökär i zobel men även ryss, så ja hoppas att kunna få båda färgerna :) De blir väl bara godkända färger i en sådan kombo föresten va?
#2: Nämen vad spännande med hermelutter!
Det borde bli enbart godkända färger i en sådan kombination, så länge det inte är inparat ex gult, brunt eller liknande.
Ja de blir spännande! :) Men nu hängde ja inte med riktigt… Hanen e brun zobel, då e det ju brun inblandat? Hanen e brunzobel med anlag för ryss och blå, honan e blå zobel "renavlad" vad jag vet hittills… I en sådan kombination blir det ju blå o brun zobel eventuellt anlag för ryss, om ja inte tänker fel? :) Om jag parar den bruna zobelhanen med en brun ryss hona borde det bli zobel brun och brun ryss väl?
#4: När jag skrev brun så menade jag havana. 
Stämmer att det blir zobel brun och blå med ev ryssanlag.
Och parar du zobel bruna hanen med ryss svart (ryss zobel brun) blir det zobel brun och ryss svart (ryss zobel brun).
5 ok! Havanna då e jag med! :) Tack igen för hjälpen!