Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 322 ggr
viciouscircle
0

Aktivering utekanin

Har en dvärgkanin på snart 2 år här hemma. Nu under vintern har han fått bli utekanin.. Försöker självklart ha honom ute och hoppa så ofta jag kan. Buren står på min balkong så jag öppnar helt enkelt upp så han får hoppa fram och tillbaka som han vill. Dock kan han ju inte göra det heeeela dagarna eller när jag inte är hemma, samt på nätterna.

Tycker dock så synd om honom.. Kul att bara sitta inne i buren liksom. Han har sin sitthylla, en aktiveringsboll som jag lägger pellets i, en "hö-boll" som hänger på dörren samt pinnar och så får han nån morot ibland. Och så kan han böka med halmen inne i bodelen. Men det är väl allt.

Har beställt sådana där tuggbara fejkmorötter åt honom.. Kanske kan vara något?
Har ni nåt annat tips? på saker som kan hålla honom lite road?

Ellster
0

Kanske nåt litet hus eller tunnel, elller så kanske du ka variera maten med t.ex lite torkade morötter i pelletsen…Flört

"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"

viciouscircle
0

#1 Variation i maten kanske kan vara något.. Fast tycker inte det känns som aktiveringaktivering riktigt :D
Han har ett litet hus på balkongen.. Där finns det även snö som han kan gräva i. Fast tänker ju mest på aktivering i buren nu.. och det finns ingen möjlighet att få in ett hus eller tunnel i buren tyvärr. :(

Ellster
0

Men om han får nån leksak som hänger i burebs tak, med en bjällra eller liknaande på?

"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"