Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 635 ggr
[EllenAlicia]
0

inredning i bur

Hej! mina kaniner bor i en utebur som jag tror är 230x70x70, men den är rätt tråkig.  jag skulle vilja ändra lite, för alltid är det så att på ena sidan har jag hus och på andra sidan toa och i mitte ingenting eller iblnd en tunnel, skulle villja ha mer kuliga saker i deras bur men kmr inte på ngt.. har ni ngn idé?

tangenterna är lite sega på datorn det är drf jag skriver typ fel öveallt

skuttis88
0

Du kan ju t.ex. hånga upp saker i taket om det går, som hö i en boll hängandes i ett snöre eller morötter/sallad/äpple/gurka.

MVH Celina

[EllenAlicia]
0

okej, j det har jag tänkt på länge men ar inte ngt att hänga upp i, det får jag leta efter :)

fossingen
0

Köp ett hus i naturmaterial, dvs som har äkta bark på sig. Höhäck om du använder det finns också i trä med bark på sig. Morotsland som de kan gnaga på som också är gjort av halm,mm. Tunnel i vide. Gnagarboll som du kan sätta örter i.

skuttis88
0

#2 du kan också gå ut i skogen och plocka blåbärsris. De älskar det! Om du har något träd som inte ligger i naturen(man för ju inte ta grenar i skogen) så ta en kvist därifrån. De gillar speciellt frukträd.

MVH Celina

[EllenAlicia]
0

#3 sånna hus är ju AS dyra! :) m okej :) smart

#4 ska nog göra det nu :P

fossingen
0

#5 Jo, fast de håller ju hur bra som helst sedan stimulerar de deras gnagbehov/krafsbehov. Samt att de kan både sova ovanpå och inuti det :) Jag har själv sånna till mina kaniner. Även om de kostar 400 kr styck är det värt det :D

tussen12
0

Jag har gjort så enkelt att jag tog en träbit och gjorde hål i,Som jag satte i pinnar,pellets i osv.

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

[EllenAlicia]
0

#6, jo men jag tror dem är ör låga oxå :P

#7 okej smart.

men jag nar typ mer som indreding

fossingen
0

#8 Nae, de är inte låga. Finns flera olika storlekar på dem.

[EllenAlicia]
0

#9 de jag har set är det, och jag ha lixom en medelstor kanin.

fossingen
0

#10 Finns många sorter. Min 5 kiloskatt rymmer in i huset t.o.m så nog tror jag en medelstor kanin gör det också XD