Vilka färger?
Jag har en hane som nu är könsmogen. Jag har dock lite funderingar på honan och vad det kan tänkas bli för färger på ungarna om man avlar. Hanen är zobelsiames Havanna wienertecknad VÖ. Mor: Vit, Blåögd, rexpälsad Mormor: blå wienertecknad, normalpälsad Morfar: Havanna wienertecknad, satinpälsad Far: chinchilla wiener VÖ, brunögd, normalpälsad Farmor: chinchilla mantel, normalpälsad Farfar: separator wiener VÖ, satinpälsad Vad kan det bli med en: 1. Gul/brun wienertecknad 2. Zobelsiames blå
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner
Http://utblickens.weebly.com
"chinchillorna" i stammen är med största sannolikhet viltzoblar.
Med gul/brun japantecknad wienertecknad:
gul/brun japan
ev. kanel, om japanen har gulanlag.
vit blåögd
wienertecknat
vitörat
Med zobelsiames blå:
zobelsiames brun (ev. blå om hanen har ärvt blåanlaget)
wienertecknat
vitörat
Min kanina hane som är gul/svart jpan tecknad och min hona brun har fått tre kullar där alla var olika, vissa helt ljusa andra het mörka och ppå andra var det en blandning, så det e jättesvårt att säga tycker jag.
"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"
#2 Det beror helt och hållet på vad kaninerna har för anlag. Vet man vad kaninerna bär på så kan man säga med 100% säkerhet vad som kan komma.
De färger jag nämnde är vad man kan se utifrån den info man har, sen kan det säkert dyka upp annat eftersom alla anlag inte är helt klarlagda.
Tack snälla för hjälpen. Kan tänkas bli fina färger då med båda alternativen av honorna :)
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner
Http://utblickens.weebly.com