Vill inte äta pellets
Lilleman har inte rört sina pellets på 3 dagar nu. Han får Stampe och jag har köpt en ny säck och det är från den han inte vill ha. I går hade jag en skål med pellets från den gamla säcken kvar och den kastade han sig över. Kan det vara något fel på pelletsen i den nya? Som det är nu så äter han hö och morötter och tigger hela tiden vid matbordet när vi äter.
Han kanske inte gillar sin nya pellets ?

Men det är ju samma sort som han alltid fått, Stampe.
Ahaa, det missuppfattade jag lite .. :P
Hm..Den nya pelletsen är inte gammal eller så då?
Hmm..undra vad det kan va :/
- Mvh Emma
Blanda annars kanske lite från den nya pelletsen med den "gammla" ? ^^
Kolla datumet, lukta på pelletsen ifall den luktar bra/dåligt, känn på konsistensen på pelletsen så att den är som den förra ….

Tack för tipsen jag ska kolla och lukta men den ser fräsch ut och tyvärr har jag inget kvar av den gamla.

Konstigt… Ger också mina niner Stampe :D

Gräv i säcken och se så att det kanske inte är dåligt längre ner.
Googlar ni om "Stampe" så får ni upp lite skrämmande info…
Lilleman kanske märker nåt…i pelletsen..
#11: Som vadå?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

undra va det kan vara tänker så det knakar kommer inte på något annat än vad de andra har sagt!?

I går köpte jag andra pellets i vår ICA-butik för jag skulle se om han åt dessa och det gjorde han. Alltså måste det ju vara något underlöigt med Stampe-säcken. Vad ska jag nu ge honom för pellets, kan någon tipsa mig om lämplig sort.

Han kanske har blivit trött på pellets för tillfället?

Trött på pellets är han ju inte eftersom han åt av den sorten jag köpte på ICA i går.
#15: "Lottie", "Edels kanin/marsvinspellets", "Rabbfor 12-16"…
#15 Edel Star, Svenska kanin & marsvins pellets, Royal Rabbit, Mästers, Hobby plus.
Lottie är ganska likt Stampe är personligen inte förtjust i något av dem.

#17 Jag försökte ju hjälpa.. Man vet ju aldrig.