Parning!
Idag paras Candy och Peppe :)
Min kusin kommer vid tolv och då åker vi till Peppe och hans matte.
Hoppas nu att hon är brunstig då! *hålla tummar* Annars får vi vänta i tre låånga veckor innan vi kan testa igen!
Är lite orolig ang. tingningar, var ganska många som ville ha förut, men tydligen ändrar folk sig.. Har iaf 1 tingad, en stannar och 2-3 intresserade.. ;P
Candy på bilden ->
Håller tummarna att hon ska vara brunstig:) Åh, jag vill ha en Candy bäbis^^:) Men har inte plats, och så bor jag en bra bit ifrån … :P
#1: Dem tar inte så stor plats.. xD
Näj, men vi har lixom fasta burar i ladugården. Visst skulle jag kunna ha en utebur kanske^^ Men somsagt är ju avståndet ett problem. O så skulle jag nog inte få ha en utebur för morsan:P Hehe..
Har du bild på hanen?(:
Lycka till :D
- Mvh Emma
Vad söt han är! Dvv va? Går det att fixa transport till småland så kan jag ju ta ett snack med morsan. ;) Men jag tror inte hon går med på det. Hehe..
#7> Hehe :P
Nä, han är faktiskt en dvärgvädurskorsning!
Nu har sötnosarna träffats, och det första jag vill säga är att båda behöver en kurs inom sexualkunskap xD
Det gick inte bra när dem skulle göra det sjävla, men när jag satt bredvid och klappade Candy under tiden funkade det visst.. ;p
Såg ut som att dem fick till det två ggr, men sen om det tog vet jag inte.. Såg ut som det vid hennes kön iaf..
Hoppas det lyckades :D
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Hoppas det blev lyckat :)
- Mvh Emma

*Håller tummarna att det blir små Candy bäbisar*
#8 Haha okej;) Men du ska inte ner till småland va?;) (A) Isf skulle jag ju kunna övertala mamma, kanske… hehe:) Hoppas det blir några sötnosar nu då:)
#13: Nä, inte under tiden som dem är leveransklara -.- Transport brukar ju faktiskt gå att ordna, på ett eller annat sätt ^^
#14 Mja, men det verkar som om alla transporter kan gå överallt förutom till småland >.< :D
#15: Haha ;P Det löser sig nog, förhoppningsvis ^^ Om du bestämmer dig typ när dem föds kan man ju börja kolla transporter direkt *locka* xD
#16 Japp :) Ska kolla med morsan först ;) Vad ska du sälja dem för?:)
#17: Blir runt 200-400 kr. Beror lite på vad dem får för kropp/psyke.. ;p

Hoppas det blir så bebbar!<3
Maja: Det är några från Småland som brukar tävla i Stockholm ibland, kanske kan försöka få någon att ta med en kanin tillbax ;p

Vad är Candy för ras?

va kul:D hoppas det lyckades:=)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#21: En dvärgharekorsning :)
#22: Japp, hoppas jag med :)
riktiga blandras bebbar xD
Gud så sött. :) hoppas allt går bra nu :) (jag hade ju dock inte så tur :/ )
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#24: Hehe:P Hur gick det förresten med dina bäbbar?
Hoppas det kommer bebbar :)
Gud så lik en renrasig dvärghare hon är :P *smälter*
#25; det kom inga alls :/ två skendräktiga.. :/ men ska para om den ena så snart som möjligt. Bara det att hon som har hanen har lite privata problem just nu..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#27: Japp :P Charmig som bara den!
#28: Ok, ska du para om båda, eller bara en? Blir det inte jobbigt att hitta köpare till alla isåfall? :) Tänkte om du sitter där med 16 ungar ;P
#29; Jag ska bara para om den ena :). Anars blir de lite sent..
Det är min drömm xD 16 kaninbebbar. (har gott om plats) så varför inte???
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#30: Alla ska ju ha minst en halvtimmes uppmärksamhet per dag, säger vi. Tror inte du sitter ca 8-10 timmar med dina kaniner per dag..
Sen kostar det ju. En kanin kostar väl runt 50 kr/månad (för pellets, bottenmatrial och hö). Då blir det 800 kr i månaden.. ;p
Ingen fara ;) Senderar gärna 10 timmar.. okej 16 kaniner är lite mkt.. men då undrar jag med uppfödare.. som har typ 50 kaniner.. de kan inte ge 30 min. uppmärksamhet per dag xD
Men 10 kaniner iaf xD
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#32: :P Fattar inte heller hur dem har tid.. Tänkte sen också, tänk ifall någon aknin rymmer, då blir det jobbigt ifall den tjuvparar sig med någon annan, för då blir det inavel .. xd
Fast somsagt, du skulle para en hona, lycka till med det! Hoppas det blir fina bäbisar!
#18 Okej det lät lagom:)
#20 Jasså, det vore ju perfekt … Men … jag försökte med mamma lite förut, o sa att det var en i Sthlm som ev skulle få dvärgharekorsnings ungar snart … O att det kanske gick att fixa transport. Näpp, det verkade inte vara någon idé .. O pappa är de ingen idé att prata med om det för han bryr sej typ inte O_o … Men jag funderar på att bygga en utebur, och om jag kan fixa transport…Då är det bara att säga till mamma att allt e klart..så kanske , kanske det går^^ ;)
Du får visa en bild när/ om dem föds.. Då faller hon kanske direkt ;P
Hoppas verkligen det! Hon älskar kaniner, framför allt kaninungar. :) Du ger mig hopp Emmy, tack^^ :) Men mamma sänker det snart igen;P hehe.. men när de är nyfödda är det egentligen inte så mycket att se, för då är de inte så jättesöta än .. men en 4-5 veckors liten tuss skulle nog funka att få morsan att falla, kanske;)
Vi får hoppas det :) Känns som att den skulle få det otroligt bra hos dig, så jag måste ju försöka övertala dig :P Eller, övertala din mamma kanske ^^
Tycker att Candy är så fin!=) Hur vacker som helst!:D Hoppas att ungarna blir lik henne ;) Då skulle nog jag velat ha allihop :P
Emmy: Tack:) Hehe, mig är det inga problem att övertala. Det är min mamma !;)

#23 Hon liknar min kanin jätte mycket, men min har större öron.. Vet du vad Candy är frö ras, mer än dvärgvädur?
#40: Va? :) Candy har ingen dvärgvädur i sig, bara dvärghare och hermelin ;)
#41 Jag tänkte väl det =) Syns att hon har dvärghare i sig =)
#38: Jaa, det finns ju till salu.. (A)
#39: Hihi ;D Håller tummarna för att du övertalar din mamma då!
#44 Åh vad roligt ;D
#43 Ja, det lär behövas!:)
#44 Så kul!:P
Så kul =) Hoppas att det blir många fina ungar :P