Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 700 ggr
candieshk
0

Köpeavtal

Håller på och slipar på mitt just nu så jag undrar lite vad ni tycker är viktigt i ett köpeavtal? Hur har ni tänkt när ni skrivit era? Eller har ni något över huvud taget? :)

.

Michaela-N
0

Köpeavtal är inget juridiskt bindande avtal.

candieshk
0

#2 Jag vet, det är väl mer önskemål från upfödarens sida?

.

Suskiv
0

I mitt köpeavtal står det om mina skyldigheter bla att jag ta tillbaka kaninen om det inte fungerar.

Att köparen får en ny kanin om kaninen skulle avlida inom några månader och det inte beror på vanvård.

Att de alltid kan vända sig till mig med frågor.

Att kaninen har bettfelsgaranti om inget annat anges,

Och sen står det att kaninen ska skötas väl och bo lagligt

Och att jag skulle uppskatta att få reda på om kaninen avlider, säljs eller blir förälder.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Mannez
0

Jag har inte köpeavtal, sålt är sålt. Men jag är väldigt nogrann när jag ser efter köpare, jag ser helst till att de har kaninvana sedan innan, att de känns som om de är trevliga människor, jag säljer inte heller kaniner som presenter till barn, jo visst om barnet och föräldrarna är väl pålästa och barnet vet att han eller hon ska få kaninen så är det ju en annan sak. Jag säljer inte heller till personer som är 18 år. Utan jag vill ha kontakt med målsman till den personen innan och en myndig person måste närvara med köpet. Efter att kaninen sålts brukar jag hålla kontakt med köparen. Men jag ger även vissa garantier åt köparna. 1. Dör kaninen inom ett år så får de lov att välja en annan, men om kaninens död orsakades av de nya ägarna (misskötsel t.ex.) så får de ingen ny kanin. 2. Visar sig kaninen ha bettfel eller få bettfel inom 2 månader så kan de få välja en ny kanin eller få pengarna tillbaka. 3. Skulle kaninen bli aggressiv utan någon anledning så har de rätt att lämna tillbaka den och antingen ta en ny kanin eller få pengarna tillbaka.

Hälsningar Amanda och kaninerna