Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 696 ggr
[EllenAlicia]
0

Sjuk kanin ;_;

hej,, Min kanin Zira verkar sjuk för när jag skulle gå ut och g kaninerna lite ''godis'' så låg hon uppe på huset och verkadeha ont, hon kom nite ner så ja tog med lite snacks till henne, hon luktade på de, mensen brydde sig ine, hon ändrade hur hon satt hela iden och så..

hon är jätte hängig. hjälp snälla! vad kan det vara……

mamma tror att ngt har fastnat i halsen då de fick en pilträds bollinnan,

jätte orolig och ledsen! såklart etta händer på julafton..

[EllenAlicia]
0

hon har inet vari såhär länge

juliafrojd
0

Åk in till vet..?!

[EllenAlicia]
0

um.. det är julafon. och hon har int varit så länge..

Mannez
0

Kan vara allvarligt, ring åtminstone till vetrinär och fråga vad de tror att det kan vara och om ni behöver åka in.

Hälsningar Amanda och kaninerna

[EllenAlicia]
0

ah, jag ska göra det sen, tkr ni att jg ska sära på mina kaniner så jag sr om hon äter bjsar mm?

tussen12
0

Vilken dag det är spelar ingen roll,åk in med kaninen för att checka…

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

[EllenAlicia]
0

nej har reda pratat md 2 st som tycker jag ska vänta med att åka in ed henne.

hon har vait såhär i en timme/alvtimme vad jag vet

Mannez
0

7# Med 2 vetrinärer eller?

[EllenAlicia]
0

nej

Mannez
1

9# Fortfarande så ring en vetrinär och rådfråga! Det kostar ingenting och de är ju experterna trots allt! Jag tycker att det låter ganska ovanligt, en kanin visar sällan när den är sjuk och när den väl gör det så kan det vara ganska allvarligt. Ring vetrinär!

MangoO
0

Tycker det låter som att hon kan ha ont i magen. Försök röra på henne, och massera lite försiktigt. I

bland kan man höra att magen knorrar ovh har sig, vilket kan tyda på gaser. Ge anannas/juice eller starkt kallt kaffe. Blir hon inte bättre inom ett par timmar efter du gett henne något av detta, skulle jag ha åkt till veterinären.

Det är tips? jag har fått när mina kaniner har haft liknande :)

Hopp och skutt!

Ida Johansson, Björklövets Hoppkaniner

[EllenAlicia]
0

hon mår bättre nu, börjat äta lite och så :) gav henne rapsolja som hon tyckte var jätte gott och så maserade jag hennes mage. Hon är mycke piggare nu, men så har min anra kanin blivit dålig, låg bara i itt hus gav enne ockå oljaoch masserade, när jag gjorde de så knorrade hennes mage lite.. hon har slutat äta oxå. ska gå i sele med henne imorn såhon får röra på sig