Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 444 ggr
TildasMiloza
0

Hjälp?

Hej! Jag behöver lite hjälp. Jag försökte para min hona med min hane för ett tag sen. Men hon har inte varigt brunstig när jag provat. Jag trot inte hon har varit brunstig en enda gång(i hela hennes liv), men det vore ganska konstigt eftersom hon är 10 månader. Finns det något sätt stt se om hon är brumstig, eller finns det något sätt att få henne brunstig? Tacksam för svar! :) (sorry för eventuella stavfel, skriver från mobilen och jag vet inte om jag valde rätt grupp heller)

Fridaaaa
0

Jo brunstig måste hon varit när hon är 10 månader, fast på alla kaniner märker man inte det mer än när man sätter in hane till henne :)
Det sägs att persilja sätter igång brunst, men vet inte om det stämmer :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fossingen
0

Brukar hon låta lite dovt när hon springer omkring? Jucka, urinmarkera?

Vissa honor är blir mer villiga mot våren medans vissa är villigare oftare. Det är helt olika.

TildasMiloza
0

#1 ska det vara torkad persilja då? :) #2 Hon brukar inte göra något av det där vad jag vet.

fossingen
0

#3 Om du ska ta en kull så låt de träffas då och då under uppsikt några dagar i rad och se om det händer något. De brukar finna intresse för varandra när de får utforska fritt.

TildasMiloza
0
TildasMiloza
0

Sen har jag en till fråga: Finns det någon max ålder på hur gamla hanarna ska vara när dom tar sin första kull?

fossingen
0

#6 Nej