Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 536 ggr
bubbelbubbel
0

funderingar

jag har funderat lite, eskimå kommer ju på onsdag.

jag tänkte på maten, ska ha ha fri tillgång på pellets också ?
för höet ska han väl ha helt fri tillgång till, men det andra då ?

så imorron ska jag iväg och köpa pellets och hö, och bottenmaterial, kan man förresten ha en blandning av spån och toa-lätt ?

och ja ! var kan jag hitta en toalett?

oj oj, nu blir det många frågor :P

Mysofi
0

en kanintoalett finns väl att köpa på de flesta djuraffärer, typ djurmagazinet…

myriis
0

Hur gammal är kaninen? :) Den ska ha fri tillgång  av pellets tills den är 6 månader :) Hö ska somsagt vara fri tillgång till, självklart samma sak med vatten.
Ta det lugnt med grönsaker om det är en kaninunnge, bara små små mängder isåfall, kaninungar har känsliga magar. Be även att få lite av fodret som kaninungen åt hos sin förra ägare/uppfödare.

Du kan blanda spån och toa-lätt, ja :) Men annars kan du köra med spån som bottenmatrial och toa-lätt i toalådan.. ;)

Dem flesta djuraffärerna har toaletter till kaniner eller smådjur

Slutligen, lycka till ;)

Tina-A
0

Tycker #2 gav ett så bra svar så jag har inget att tillägga ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

myriis
0

#3: Man tackar ;)

Stj3rnfallet
0

Toalätt finns i mindre säckar på coop =) Ngt dyra om man jämför med en 55 l säck, men man behöver ju inte städa så ofta med toalätt heller så =)

bubbelbubbel
0

vi har inget coop här i stan. men det finns på ica har jag sett.
ska handla in spån och det imorron tänkte jag :)

idag har jag köpt en kanintoa, och en saltsten, mineraler och vitaminer hade hon inte inne..

[Quellii]
0

Mineraler och vitaminer behövs inte om kaninen får en allsidig och nyttig kost med pellets, grönsaker, frukt och hö :)

bubbelbubbel
0

nähä inte ? hon sa att jag borde ha vitaminer till honom nu när han växer..
men jag är ju som sagt var inte så hemma i detta :P

[Quellii]
0

Nää, egentligen inte, när kaninen är van vid grönsaker och frukt kan du ge extra vitaminrika varianter av grönfoder istället för vitamin och mineraltillskott :)
Men det är klart, man kan ge tillskott, men det är inte nödvändigt om man har den allsidiga kosten, det gör inte jag iaf, kaninerna får en vitaminrikt foder istället ^^