Klotterplank #227
Jäsingens vad ni skriver allihopa! Vid årsskiftet får vi börja om från #1, annars lär det bli lite väl mycket siffror. 
Ha en trevlig lördag! :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Halloj :D
Måste man byta till #1 vid årskiftet? :/ Lite tråkigt att börja om
//Joanna
#2: Nej, det är inget måste alls. Tänkte mer att om vi hunnit till #227 redan nu, så lär det vid slutet av 2013 vara uppe i #450 och tja, jag tycker det blir att se lite mycket ut då. 
Gilla min profilbild på facebook så gillar jag din! Klara Tucker heter jag! :)
<3 www.anglabackenskaniner.weebly.com!! Tips - Fakta - Uppfödning av lejonhuvad kanin! <3
Bakat papparkakscupcakes. Blev hyffsat bra, men de smakar lite för mycket ingefära.. Jaja ^^
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
http://www.blocket.se/goteborg/NY_marsvinsbur_kaninbur_bur_44370857.htm?ca=15&w=1
Herregud!! Hur kan man en stänka tanken på att stoppa två marsvin eller en kanin i den buren?!?! Jag har till och med en större hamsterbur!!
#7 Inte godkänd till något av det :(
Rumsren kanin :3
Han har egentligen leksaker men han puttar alltid under dem under sitthyllan och "gömmer" dem för att få min uppmärksamhet, stackarn tror att jag ska tro att de försvunnit xD
Vet ni hur jag kan få tag i grenar?… Hans tänder är helt korta och fina men ändå. De vi har runt skolan är tallar och äppleträd och de björkar som finns är ungefär lika höga som jag är (vet om att björk o äpple inte är bra på vinterhalvåret)
Men om vi säger jag får tag i grenar, ska jag låta dem torka innan jag ger dem till honom?
//Joanna
Varit ute mamma i 4 timmar!
Först ut på landet för att köpa hö, halm o spån. Var tvungen att bogsera upp en bil i diket som hade sommardäck(!!) precis när vi redan var sena för dem skulle stänga. Sedan någon liten trädgårdsloppis och efter det Ikea för att gå på toa. Sedan en snabbis in på en möbelaffär och sist vårt köpcentrum. Där köpte jag bh och en tröja till avslutningen och massa annat. 
Imorgon ska jag baka lussebullar och klippa klor. :)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Någon mer som såg på Sista avsnittet av Så mycket bättre? Jag gjorde :)
Hälsningar Lurvas11
#11 Jag med, typ, sprang lite fram och tillbaka mellan TV och rummet ;)
~ Kram Nadja ♥
Det första jag tänkte var att matskålen och huset som följer med tar hela burens yta 
#15 Jag med :/
Skulle tränat idag men blir inte av
Blir imorgon eller tisdag istället.
Så vad ska man hitta på idag istället då? Någon som har förslag?
Hahaha jag älskar sånna här bilder! (Y)

Håller på att måla lite. Vad exakt det kommer att bli, får ni se sen. ^^ Men såhär långt har jag kommit hittills.
Jag har inget immunförsvaaaaaaaar ~~
//Joanna
Har trååååkigt :(
Har jobbat några timmar med presentationsmaterial och sådant, men nu får det vara nog. Sedan ska vi klä granen här hemma, sätta ut tomtar lite här och var och ha lite adventsfika.
tog ut kaninerna i snön idag, dom tyckte att det var jättekul och grävde i snön. Grävde ner pellets i snön också så fick dom gräva upp det
:)
Ont i huvudet och mår illa… Blir nog ingen fysträning ikväll…
Huvudvärk och såg nyss resultatet på mitt senaste matteprov. *Pip* vad dåligt det gick… Humöret i botten just nu..
~ Kram Nadja ♥
Svårt att andas, ont i huvudet, halsen men är tillräckligt stark för skola.. Eller inte.. Men måste ändå. Har utvecklingssamtal imorgon
Smått panik inför jul, hatar hatar hatar jul, kan ingen ge mig 40graders feber? samma där till fredag då jag måste välja mellan två jobbiga saker … Har inte varit sjuk på typ 1 och ett halv år så de borde ju va lätt att få mig sjuk :o
Hur kan man hata jul?! Det är det bästa som finns! :)
#31 Jag gillar själva julafton men inte tiden innan, då det är så stressigt :/ Men julen är fin :D
Ska strax iväg och träna! :) SKönt
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#31 måste fira hos både hos min mamma och min pappa så blir jäkligt stressigt sen hatar jag att träffa släkten då de blir så mycket folk och jag är lite "skygg" av mig :p
Elliot fäller päls så jag håller på bli tokig… Började för ca en vecka sedan så det är väl ett tag kvar ev eländet. Känns som halva kaninen försvinner och såfort man tar i honom får man hela händerna fulla med päls…
Och Hermione verkar vara en riktig liten gnagar kanin. Gnager på ALLT! Hon har gnagt sönder mitt soffbord också. Och nu har även Elliot börjat gnaga vilket han aldrig gjort förut..snacka om att Hermione har dåligt inflytande på sin pappa. ;-)
Jaaa jag fick A på uppsatsen om uppfinningen telefonen!! :D:D:D:D:D:D::D
Men endast ett skit D på äckel SO provet -.- Fick alla rätt men inte full pott på allting, så himla dåligt! -.- fick 32/40! min kmpis fick 30/40 och fick ett C -.-
Lånade hem en 'djurbok' (typ om hur djur får männisor att må bätte och sånt)
Det stod ett par faktasidor om olika djur i den och gissa hur sur man blir när det står; SKa man skaffa två kaniner så ska de vara två kullbröder, ingen annan kombo funkar. Och du måste ha en salt eller mineralsten till din kanin.
~ Kram Nadja ♥
#37 Jisses :S Att folk skriver böcker utan att ta reda på rätt sanning först :S
#38 Eller hur.. o.o
~ Kram Nadja ♥
#39 Sjukt. inte hittat en enda bra svensk kaninbok :(
#40 Finns nog några bra, men de är inte så att man kan köpa dem i bokhandlar eller så. (Någon här på kif gjorde en tror jag)
~ Kram Nadja ♥
#41 Jag har dock inte hittat, jag har läst över 10 st, ingen bra :P Alla innehålller fel, antingen är det kosten som är fel, eller så är det skötselråden ller är det blandat eller annt :D
Ok inte sett :)
Retar min lillebror och har på We Are young, han hatar den låten! :P Men han har hållt på och studsat med sin hårda studsboll hela dagen! Jätteirriterande!!
Alltså min engeska/svenska lärare är ju helt vrickad… Hon sitter och säger att alla har fått E eller D, ingen har högre. Hon tycker vi är jätteduktiga och kan massor. Att vi visar att vi kan och vill lära oss. Men hon kan inte sätta högre betyg för att vi inte gjort allt som har med ämnet att göra… Så hon tror alltså att man måste hinna gå igenom alla i både engelska och svenska på en termin för att få högre betyg… Lycka till, jag ger upp!
Gå till rektorn och berätta detta.
Vi hade en svenskalärare som både kränkte och tryckte ner oss elever. Jag började till slut spela in lektionerna (självklart berättade jag det för läraren innan), skriva ner alla kommentarer hon sa och varenda lektion bestod i att hon och jag tjafsade.
Hela klassen kuggade i Svenska A&B, utom jag, hon vågade väl inte ge mig underkänt. Men hon slutade som lärare för oss och vi fick en ny BRA svenska-lärare.
Men skillnaden på henne och din lärare var att hon bokstavligen sa att vi var så värdelösa att det inte var någon idé att undervisa oss ;).
Jag är mega förkyld nu och orkar inte gosa med min kanin lika mycket nu som jag vill 
Julen kommer väl bli sådär.. 2 dagar innan jul är det en månad sen farfar dog. Firade alltid jul förr hemma hos honom. Kommer fira jul med pojkvännens familj detta året som jag också gjorde förra året.
sitter i skolan och har inte "lektion" igen förrens halv 2.. SEGT O_O
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#46 Jag är med förkyld, blir mer och mer :(
Krya på dig.
Sjuk :(
#49 jag med :(
------
Sugen på en kompis till Viola hmm….
Försöker klappa Snuttan men helt omöjligt när hans päls är flygig och gör så jag råkar ge stötar på hans öron när jag nuddar dom!! Måste också plugga körkort och många uppgifter i svenska, engelska och historia att göra -.-
#45 Det är ju det, läraren är bra ;) Men hon tycker inte vi förtjänar bättre.. Men hon var tydligen jätte nöjd med alla, men hon tyckte inte vi kunde få bättre betyg då vi inte gjort allt som rör ämnet…
#52 En bra lärare säger inte att eleverna inte förtjänar bättre :S
Fick sluta tidigare på biologin och engelskan idag! Och igår på svenskan. Skönt :D Och har nu tittat på två filmer och ska titta på tredje imorgon. ^^
YEY! :D Har beställt en jättefin ocarina från ett jättebra Amerikanskt företag! Den borde komma lagom till julafton :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den låter underbart ♥ Älskar den!
Kan du spela sånt?
Det är klart jag inte kan, har ju aldrig ens testat. Men snart!
#53 Nej, det iof.. Men ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag gillar henne som lärare och sättet hon lär ut på. Kan säga att alla reagerade lite på när hon sa att ingen har fått särskilt bra betyg…
#58 Oj men den var ju dyr.. :S Aja men hoppas du lär dig iaf :D
#60 Jag tycker inte det var så farligt :) trodde det skulle kosta mycket mer! Hoppas jag med! :D
Ska nog lägga mig nu, på senare tid har det blivit 23 och det är på tok för sent för mig. Och sedan skola dagen efter… :PP
Mamma vill inte tillåta mig att skaffa en 'hundkanin' (franskvädur/belgisk jätte) :c
-' Malin Hultman
Vill ha nånting att verkligen längta till, men de som står på litan är bara sommarn och dit längtar jag inte så speciellt mycket :/
Drömde en skit dröm så snart händer de väll något dåligt igen
#64 Tänk efter, finns det något du verkligen vill ha? Kanske ett nytt djur, ett instrument, ett spel, en person? :)
Sista ridningen gick bra! Vi red lite gymkhana och när det var min tur så vägrade min ponny flytta på sig… Totalt tvärstopp!
Men annars var det kul. 
#67 Gymkhana.. roliga minnen det xD senaste gången var 24 november, då skulle vi hoppa ner och leta upp en sockerbit ur en skål med havre, men ansiktet! Jätteäckligt, hade havre i håret som flög omkring hela tiden! hahahah
#67 #68 jag hade gymkana idag! :) Hatar när man sätter huvudet vid ett spö och snurrar ^^
Hälsningar Lurvas11
#69 Haha jag med! irländsk julafton.. Haha när vi gjorde det var det lera och vattenpölar så ja.. gissa ;)
Hö, Check!
~ Kram Nadja ♥
Den här dagen blev helt plöstligt en av de sämsta någonsin! 
Ny extern hårdisk och jag är överlycklig!! :D
-' Malin Hultman
#68 Hahaha euw! :P
#69 Ja! Precis det gjorde vi idag 
#72 Why? :(
provar och ser om någon här kan svara på min fråga! 
Vad är skillnaden mellan squats och sumosquats? Alltså jag vet hur båda övningarna utförs, menar mer vilken som belastar vilken muskel/varför det ens finns två olika övningar osv 
#77 Vad tråkigt :(
#65 Kom faktiskt på att jag längtar tills walking dead börjar igen och how i met your mother dock är de så litet så de räknas inte och förutom de så finns de inget :p
Såg precis klar Friends, blir så deprimerad, snart har jag kollat igenom varje serie som jag gillar, bara walking dead och himym kvar sen är jag serielös :(
#78: Det kan man lugnt säga.
Jag hade hoppats han lugnt och stilla skulle få somna in av ålder.. Han var ju fortfarande pigg!
Men ååhhh.. Han tvingar mig titta på fotboll.. FML!! Hahahha!
#77 Nej vad tråkigt.. :(
~ Kram Nadja ♥
Hur normalt är det att man hör andningen hos en kanin? Om jag sätter örat ca 10-5cm ifrån min kanin så hör jag honom tydligt när han andas. Detta har varit så i perioder men han har alltid varit helt normal, pigg och glad.
Jag har tillbaka min laptop! :D
//Joanna
Hade avslutning idag! Och fick mina betyg. Fick inga F eller E:n iaf. 
Sovit sen typ 5.. Paus kl 6 och äta.. Så är jättepigg nu! Någon som ska vara uppe hela natten, med mig? :P
78 medlemmar inne men ingen vill skriva? :( XD Känner mig lite forever alone <3
Skiiiiithungrig, men alla sover så kan inte gå upp och äta.. :( -.- Är inte trött men har ont i magen så måste typ sova.. Får vakna tidigt imorgon och äta!
Hamsterhämtning idag vid kl 10:40.
Får hem ett barnbarnsbarn till min saknade Arthur.
Jag kollar när Viola far omkring i huset och hittar på bus haha
#89 Åh vad kul! :D
Dagens häjdpunkt; Se lärarna dansa gangamstyle i tomteluvor och svarta solglasögon.
Jullov ♥
~ Kram Nadja ♥
Ska visst till liseberg idag… med en muta såsom en regnbågsfärgad töjning :3
//Joanna
Nu var det några dagar sedan jag kikade in här! Har ni det bra, allihop? Har ni (som går i skolan) fått lov än?
- - - - - - - - - - - - -
Fasligt trött idag. Var på Brewhouse i Göteborg fram till tre-tiden inatt… Men hade fruktansvärt roligt. Om än det betalar sig idag. ;)
#89 Oj vad fort du fick henne! :D
La mig typ halv tre inatt.. vaknade kl 9 tror jag, sedan somnade jag om och vaknade kvart i tolv, glömde att jag hade somnat om och trodde klockan fortfarande var nio! Så jag var jätteglad att jag var vaken så tidigt! Men så blev jag sur för att klockan var så mycket. haha! Har sovit nästan 17 timmar inatt xD
#94 Haha den känslan när man tror att man vaknat tidig och sen ser vad klockan egentligen är xP
#95 Haha ja! Kommer inte kunan somna inatt :(
#94: Japp!
Hon fanns på Grannorten, så tog 12 minuter med tåg för att åka och hämta henne. 
#97 Oj vad kul att ni bor så nära varandra! :D
#96 När ska du få dina hamstrar? :D
#99 Ingen aning! Jag vill ju ha bilder på dem först.. Jag har bett om bilder men hon svarar inte! :( och de är typ 4 veckor på tisdag..
#100 Hmm, konstigt att hon inte svarat. Är inte dom typ leveransklara snart? :P
#101 tycker jag med.. joo snart
Slagit in pappas klappar och en av mammas. Sedan har jag & bror pyntat julgran. Nu ska vi ut och köpa julklappar till mamma. 
'Bakar' misslyckade snöbollar. Fyy, ,åste börja kolla om chokladen jag köper innehåller stora Hasselnötter.. -.-
~ Kram Nadja ♥
#83 Jag kan höra likadant på albin och SN som har "platta" huvuden, tror det beror på korta luftvägar eller nåt? Vet en hel del i klubben samt grannklubbarna som har kaniner dom kallar "astmakaniner", och det är alltså inget fel på dom, dom bara låter när man lyssnar på deras andning.
Vill ha en Hermelin! :P
#106 Jag med, en hermelin rex :3
Men nu kan jag förmodligen inte ta en kanin fören jag har gått ut gymnasiet.. :S
~ Kram Nadja ♥
#107 Ja! Hade inte alls varit fel :)
Jag kan skaffa hur många jag vill så långt ekonomin säger ;)
Men svårt att hitta hermelin eller hermelin rex här nere, som har de färger jag gillar, helst med stamtavla :(
#108 Hade ju Alf här i höstas, då fastnade jag verkligen för de små filurerna, hihi ^^
Här finns ju knappt några uppfödare, men 4H gården här så föder faktiskt upp hermelin i räx och normal (och dvärgvädur). :)
Man blir inte alls sugen när man kommer dit och får sitta i en bur full av små h-rexar som skuttar omkring över en.. ;)
~ Kram Nadja ♥
Vad har ni för kamera när ni fotar era kaniner???:)
If you live to be 100, i hope i live to be 100 minus 1 day, so i never have to live without you ♥
#109 ja de är härliga :) Jag har själv haft en hermelin för kanske 5 år sedan, saknar hermelin nu :P
Aha! :D hehe :D
#110 Har en Canon eos 1100d som jag har fotat med i ett år. Så har jag 3 objektiv till den. :)
#111 Aww ^^
~ Kram Nadja ♥
#110 Har en samsung ES65, digitalkamera :)
#112 ^^, Får se om jag hittar en hermelin jag fastnar för ;)
Jag vill också ha en hermelin! fast jag vill ha en rex, och jag vill bara ha en kanin.. så då går ju rexen före.. :P
#114 Rex är underbara! Vill jag med ha men måste ju ha mycket större bur då :(
Jag vill ha så många olika raser, bara för att testa (a)
S-gold, frasse, hermelin.. Sen vill man ju ta hand om alla omplaceringskaniner man ser.. :P
~ Kram Nadja ♥
#116 Jag är likadan! haha :D
Ja man vill ju dt :/
#115 Tjaa, när någon av dina kaniner som bor i boden går bort har du ju plats.. Gud vad hemsk jag låter, men a du fattar ;) jag ääääälskar rex! Och Svankällan här på iFokus, jag tror jag vet vart hon bor! För jag sålde tidningar till henne! Och hon hade såå många kaniner, jag kanske pratat om dem? Men jag har frågat henne nu iaf :D Vore jättenajs om jag kunde hyra kanin av henne i sommar, för hon har ju rexar! yum! Jag bor bredvid henne typ :D
#118 Ja jag funderar på det den dagen inte Albin finns mer, trist att säga så men tja, tyvärr försvinner dem ju från en till slut :(
Ja jag förstår hur du menar :)
Jag har träffat "djurflocken"s rexhona Mini :D Underbar päls ;)
#119 Jaa det är så hemskt!
Jaa jag fick mysa med mandyosv's rexar! Såååå mjuka, helt underbart!
#120 Men det är ju tyvärr så :( Han är 4½ år nu, så får se men han är pigg & glad så :D
Visste inte att hon hade rexar? :P Det är mysigt. Jag har 1 dvv rex ;)
#121 Ja, så tråkigt att stora djur lever kortare.. :/ Vi har en "liten" hund, en cocker spaniel så jag hoppas han lever till minst 14 år! Han är 8 år nu :)
Jo, hon har typ 2 eller 3 st! Jättemysiga :D eller dvv rex då men ja :)
Jaa fick en bild på en av mina hamstrar! suuuupersöt! Dock har hon inte haft tid att fota dem men jag ska tinga dom ändå! längtat efter dom sååå supermkt!! ♥♥ ska prata med mamma imorgon och HOPPAS att hon säger ja!!
Skulle ju somna tidigt idag.. :( kan inte sovaa
Lalala kan inte sooova lalala
#110: Har en Nikon D7000 numera, hade tidigare en Nikon D40 som även den funkade bra att fotografera kaninerna med.
Vaknade klockan 6 av att hela halsen var öm, och inga halstabletter hemma. Nu myser jag i alla fall med en kopp te så hoppas att det blir bättre :)
~ Kram Nadja ♥
#122 Ja visst är det tråkigt :(
Mysigt ^^,
Borde städa :c
//Joanna
Har nu fått fötterna gjorda hos en speciell fot-tant xD
Vid 15 ska vi bowla. Hoppas jag vinner! Det var dock för länge sedan vi bowlade… 
Julgodisbak! Sedan lite julfirande med de små barnen i släkten. Mys!
Först ledde jag… sedan slog lillebror mig och sedan slog pappa både mig och bror. :( Men mamma (som fyller år) förlorade. 
Precis innan vi åkte hann vi klippa Tinks klor. Imorgon måste vi ta dem andras klor!
Hade ett mysigt mellanmål med mamma.. med tända ljus och te ;) Iallafall så satt vi och funderade på hamsternamn, men kom fram till att de ska heta Gucci och Chanel! :D Mamma fick för sig att hon visst skulle välja namnen på dem, haha! Lulu och Coco.. Det är ganska bra men nae..
hon är fortfarande fast vid Elvis och Monster, hahaha, men neejj.. ;) Gucci och Chanel låter bra :D
Fick betygen i handen igår! Gaaah… Nej men jag är ganska nöjd ändå. Längtar till julafton!
MVH Celina
Hur svårt kan det vara att hitta stor innebur då? :/
Bakar julbröd, äter nötter och har klätt granen. Mys mys mys :3
~ Kram Nadja ♥
Dricker Fanta strawberry
Mums så söt den är
//Joanna
målar och dricker julmust och är smått irriterad på den förbannade målningen som inte vill samarbeta!
Någon här som har KiK messenger?
Isåfall kan ni Kika mig på Tildasmiloza om ni vill :D
Bakat knäckkola, vääldigt jobbigt! Men gott ;P
#13 paulinaiam :D
Grr sur och arg just nu….
#141 heter du det på kik? :)
#143 jappn^^
Kolla gärna in min blogg för att se julbilder på Nemo! :D
#144 då kikar jag dig ^^
Ett julklappstips till kaninerna:
Gör en sån där Höboll (finns på kaninmagazinet att se hur man gör), sedan kan man sätta fast knäckebröd, morot, äpple och sådant så är allting ätbart och kaninerna älskar det! Jättebra julklapp enligt mig :D
OMG JAAAA!!! Det har vart snöstorm typ hela eftermiddagen, och det har redan kommit typ 5 cm snö!! Och det har vart INGEN snö alls de senaste veckorna!!!! Fatta glädjen! omggggg sååååå himla glaaaaaad!!!!!!! :D Imorgon kan allt tomten komma :D Jag är sååååååå pirriggg! :D
Klippte klor idag :) Fina klor inför imorgon vettni ;P