Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 596 ggr
diamantsorg
0

Kul i buren?

Har en 4-årig dvärgvädur inne. Han brukar få vara ute och springa många timmar varje dag, men när jag är i skolan måste han vara i buren. I buren har han ett kaninhus och en boll. Men det är allt. Och bollen bryr han sig inte det minsta om. 
Det är inte lönt att sätta upp morötter/knäckebröd m.m. eller  leksaker som det är tänkt att dom ska bita i eller kasta runt med då han inte har några framtänder (Var tvungen att opperera bort dom för 3 år sedan på grund av något fel). Och olika slags aktiveringsbollar har jag med testat, men han förstår inte alls vitsen med dom. Så jag undrar om ni kanske har något tips? på vad jag kan skaffa för slags leksaker till honom så att han får det roligare medans jag är i skolan. 
Tacksam för svar !

Chieko
0

Större bur kanske? Jag har till exempel en Hage till min kanin istället för bur. Då kan du få plats med fler/större hus, tunnlar mm.

Vill du se min "bur" finns bilder på min blogg :)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Dipsie'n'Poo
0

Äter han pellets? :)
Om han gör det, kan du kanske sprida ut det i buren så han får hitta det? Glad

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

diamantsorg
0

Har buren innomhus och har tyvärr inte plats för en större bur till honom :S

diamantsorg
0

2# Han äter pellets, men han brukar få en hel skål full, då han inte kan äta hö, så han tycker inte det är särskilt gott. Och har testat att göra likadant med hans favorit godis, men lyckades inte få honom att förstå att godiset låg i buren.

Dipsie'n'Poo
0

#4 Jaha okej. :)

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Frosstis
0

#4 Men äter inte kaninerna hö med baktänderna? :S

tussen12
0

6# jo,Men dom måste få upp stråna i munnen också :) Lite svårt utan framtänder ;)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Fridaaaa
0

#4 Hö måste dem äta för sina magars skull och tänderna!
Så ge absolut inte så mycket pellets, inte bra för honom.
Han måste börja äta mer hö.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frosstis
0

#7 Aha, men jag tyckte det var lite konstigt eftersom dom måste ha det för magen så som #8 säger :/

diamantsorg
0

8# Precis som 7# sa så är det ganska svårt för honom att få upp höet i munnen utan sina framtänder. Har försökt klippa höet i mindre bitar, men han lyckas ändå inte äta det. Och då han inte kan äta hö så ger jag honom mycket pellets istället.

diamantsorg
0

Putt

Fridaaaa
0

#10 På nått sätt måste han få i sig det, då de behöver det för sin mage.
Pellets är inte bra att ge mycket av! Det hjälper inte deras mage.
Så på något sätt behöver han få i sig hö, inte massa pellets, det är inte bra för han :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.