Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 730 ggr
[Tilde]
0

Hjälp! Vad är detta??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag borstade Cashew så upptäckte jag en liten prick på huden. Jag tog försiktigt undan pälsen och hittade en sårskorpa (torkat var?)! Jag baddade med vatten och upptäckte att hon hade en liten kal fläck där!

Vad kan det vara? Kan det vara ett sår från slagsmålet hon hade med kaninen i sitt "nya" hem (de lämnade tillbaka henne)? Eller något annat? :S

[Tilde]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild.

Dipsie'n'Poo
0

Precis sådär hade Tink när hon var nyinflyttad med hennes kaninkompis som redan från första stund juckade på henne. Antagligen hade de bråkat. :/

Men jag tog in Tink (det var under sommarn) och baddade med saltvatten och alsollösning (?) och hade en handduk över så det inte kom några skadeinsekter (fick rådet härifrån) och inom en vecka var det borta! Glad

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

[Tilde]
0

#2 Åh, så det är ett sår alltså från den andra kaninen? Jag baddade med ljummet vatten och fick bort det torkade varet, så nu är det bara en kal fläck. Det verkar som att såret har läkt redan (det var en vecka sen hon "bodde" hos den andra kaninen). Hon verkade inte ha ont eller något, så jag hoppas att pälsen kommer tillbaka snart.. :)

Dipsie'n'Poo
0

#3 Ja jag antar det. Kan inte förstå vad det annars skulle vara. Obestämd

Ja, Tink verkade inte heller ha ont. Men hon tyckte nog det var lite obehagligt när vi baddade två gånger om dagen. :P

Var sitter den? :)

[Tilde]
0

#4 Aww :/ Det är på ryggen, så jag tror att hon själv har kunnat slicka rent såret. Men eftersom köparna sa att kaninerna verkligen hade haft slagsmål så skulle jag chansa på att det är ett sår från den andra kaninen. Det är ju inte mjällkvalster eller nått och inget annat djur skulle kunna ge henne ett sår då hon bor ensam i buren på balkongen.

Dipsie'n'Poo
0

#5 Ja, Tinks var på vänster sida vid magen…
Då antar vi att det är den andra kaninen! :)