Sökes, hane
Jag söker en hane av mindre ras, tex dvv, hermelin etc till min dotter.
Hon vill försöka sig på hoppning.
Det behöver inte vara renrasigt och ej heller en unge.
Men gärna lite mindre då vi bara har stora kaniner själva.
Kanske är det ngn som har en som behöver placeras om eller dyl.
Vi ger kaninen ett garanterat gott hem med kaninkunskap.
Betalar inga fantasipriser utan tänkte mig mer att erbjuda ett hem åt ngn som behöver.
Ett måste är att det är en trygg, snäll och trevlig kanin.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Jag har en kull som kommer i Juli, leveransklarar i september/oktober, eller vill ni ha en kanin "nu direkt" ?
Båda föräldrarna är isåfall hoppare och mamman är faktiskt avlad för att vara lättlärd, fattade hoppning direkt och klassar sig nu jättebra. Pappan är en jättefin dvv korsning, viltblå. Mamman är dvärgharekorsning, mörk brun zobel.

Jag har även jag en kull där vi gissar på att ungarna kommer bli duktiga hoppare (pappan hoppar på elitnivå, mamman är inte lika duktig). Det finns en hona och en hane kvar av 7 ungar. Du kan läsa mer om dom på SKHRF's forum "2 ungar kvar efter Skruttan och Uno". Du säger att du inte kommer betala några fantasipriser, så då kanske dessa ungar inte passar eftersom de kommer kosta 400 kr / st. Ungarna kommer väga knappt 3 kg som vuxna.

#1 Jag tänkte mig nu eller iaf mot sommaren.
#2 dina kaniner är säkert värda 400;- men tyvärr vill jag inte belala det 
Jag kan som sagt även tänka mig en lite äldre kanin.
Och det här med hoppning är inte hela världen då ddottern aldrig hållt på med det tidigare.
Hon har ju en Holländare nu, en jätte mysig kanin som hon håller på jämt med, men hon vill ha ngt mindre…
Dottern är föresten 9 år gammal.
Ngn annan som har ngt???
www.gullsmyrastuteri.se
#3 > Vart bor du ngn stans?
på www.skhrf.com/forum finns en del annonser under säljes, där finns ofta duktiga hoppare.

Ingen som har eller vet om ngn hane som behöver ett nytt hem?
www.gullsmyrastuteri.se

har även en kull dv vädurs ungar , lev klara 10 juli .
Spannarboda här på iFokus har massor av kaniner hon måste bliu av med, hon har säkert en hanne, hon vill inte ha så mycket, något symboliskt skulle jag kunna tro. Eller hennes mail: absolut.bacardi@hotmail.com
Om hon har en kanin till dig och hon vill ha för mycket för den, säg till mig då, så övertalar jag henne att ta en rimlig summa. Detta är då min syster

tack för tipset. -det ska jag göra.
www.gullsmyrastuteri.se
#10 har du tagit kontakt med henne än?

Ja det har jag..
Problemet är väl avståndet… får se, ev blir det en dvv på närmare håll..
Vet ingenting ännu.
www.gullsmyrastuteri.se
#12 Ahh. förlåt, såg det. Vart bara så himla ivrig!

Jag får tacka er som kommit med tips? och ni som jag varit i kontakt med!
Har idag tagit hem en liten dvv och dottern är överlycklig.
Tack också till dig som jag köpte honom av,- han är urgullig!
Spannarboda… hör av dig om du har vägarna uppåt och ff har killen kvar, han kan säkert få ett hem här också!
www.gullsmyrastuteri.se
#14 - Är bara tvungen att säga att dvärgvädurens kropp inte är jättebra för hoppning.. :) Men hoppas det går bra med honom iallafall! :) Är han efter hoppföräldrar?

#15, dvv är den mest populära kaninhopparen & den ras som klassat sig mest! Om du tar & läser Kaninhoppning 1 & 2 så kan du även läsa om dvv Skåningen (L) Han var en dvv & är typ en legend! (A) :D (INGET PÅHOPP ;D )
#16> Jag håller på med Kaninhoppning, ja. Men du får tänka på att det var annat förr. Nu är det mest vädurskorsningar du ser i elitklasserna.

Tack för er omtanke. Nu är det här en lite äldre herre och jag gissar mig till att han inte hoppat ngt. OM min dotter skulle pröva så handlar det om pyttehinder efts varken vi eller säkert inte heller kaninen gjort det innan.
("det viktiga är inte att ha rätt-utan att det blir bra")
Jag tror (utan ngn som helst grund för vad jag skriver) att de flesta kaniner kan hoppa - oavsett ras. Kanske inte på elitnivå som ni skriver om.
Ett jättebra exempel på det är min nästan 6 kg stora/tunga Franska vädurs hona som hoppade över en boxvägg på 1.10 för att ta sig in till hanen på andra sidan väggen…..
www.gullsmyrastuteri.se
Skönt att det blev så bra tillslut!! :D Och grattis till den nya kaninen.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Qnas: Jag var tvungen att kolla i mina kaninungars stamtavla (som är släkt med Skåningen) och han var då ingen dvv utan dvärgvädurskorsning!!!! Så där har du fel!
Hans far är Tom Thumb som är vädurskorsning.
Hans mor är Awocado Jackpot som är en dvv.
Det gör Skåningen till en vädurskorsning, du kan få se hela stamtavlan om du vill!!

Nej tack,
*redigerat*
Men läs böckerna, du jag har int fel på att Martin som klassat sig mest & vnnit mest är en dvv! Där har du fel om du säger annat!
#21 Bara för att du inte gillade att någon har en helt verision att komma med och att den påstås vara rätt så kan du fortfarande hålla god ton, annars kan du bli portad. Tänk på det hädan efter ;)

.. jag höll till god ton, du ska bara höra när jag blir arg xD
#23 *redigerat enbart pga citat från det som blev bortredigerat*
Och nej tack, jag tror jag klarar mig =P Vill bara inte att du ska bli utkastad.

ok, såhär då #20, ursäkta för att jag överreagerade & hoppas att vi kan fortsätta.. :/

#16 Det är inte rena dv vädurar som är populärast/duktigast utan vädurskorsningar !
#25 det var inte så jag menade. Tror inte att hon tog så illa vid sig. Jag ville bara vara hjälpsam så att det inte helt plötsligt går överstyr (vilket är lätt hänt, jag har oxå gjort det men inte här) och sedan blir utkastad. Vill fortfarande ha kvar dig här på sighten

Jag tyckte inte att jag skrev någonting som lät snobbigt, jag bara rättade dig eftersom du sa att Skåningen var renrasig dvv.

ok ^^
Tack gasoline, och det är bra att ni inte börjar bråka utan går vidare utan disskusion :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#30 Det var så lite så..

(A) hihih XD
Jag har en jätte go kanin kille, han är en dvärg vädur. Har hoppat lite smått och det tycker han är kul.
#33 … hon har redan hittat en kanin … :)
hej jag har en hane rasen e hyffsat liten men inte mini .. :P rysk kanin :P mkt sprallig ras.. jag ska försöka mej sj på hoppning med den jag ska behålla :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Jag har, som jag skrivit ovan, redan hittat en kanin!
Tack alla som svarat.
www.gullsmyrastuteri.se

#35 - som du kan läsa i #14 så har hon redan köpt en. ^^

ojj, hehe, susanne hann före. x)
haha okey såg ej de hehe ;)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower